2876
Sök

Rochester förgasare

27 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
Hej gott folk!

Har en polare som har lite problem med en Rochester förgasare till sin olds 350, han tog bort förgasaren från insuget och bytte den packningen emellan där sedan efter att han satt dit den igen börja den läcka bränsle där gasreglaget går in/ut.

Nån som vet om de räcker att byta lite packningar och oringar? Tänkte om nån haft samma problem?

Tack för svar på förhand.

Yeah

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
2 juli 2011
Rochester Quadrajet är en ypperlig förgasare när den är hel, mycket snål osv. Däremot låter det som att den skulle bhöva en fullständig renovering, det finns även färdigrenoverade & moddade att beställa.
Edelbrocks förgasare är bra för att den aldrig krånglar, men de brukar inte vara speciellt snåla. Holleyn är bättre men har nån störig ventil som skiter sig ibland, har fått för mig att de strular lite mer än Edelbrock. Men om bilen i övrigt är orginal så skulle jag satsa på en utbytes eller renovering av orginalet.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
2 juli 2011
En renovering av Rochester Quadrajet gör att du har en väldigt bra förgasare. Jag bytte en gång i tiden ut min Rochester Quadrajet mot en Holley Economy eller vad den hette. Motorn var en 455:a och bensinförbrukningen bokstavligen sköt i höjden.........det blev att sätta tillbaka den någor slitna Rochester Quadrajeten och se.......soppaförbrukningen sjönk genast ner till anständig nivå precis som det var innan bytet. Jag rekomenderar att renovera Rochester Quadrajeten om du inte är ute efter racing förstås.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

415 Inlägg
2 juli 2011
Jag skulle också renovera rockorkestern istället för att byta. Har haft både en holley economyförgasare och en 4160 och bilen går som en påse skit samt drar massor med soppa. När jag byter så blir det antingen insprut eller rockorkester.

, ___
/ _ _ _\_
&#8992;¯¯¯¯¯' [&#9788;===&#9788;]
`()_);-;()_)--o--)_)

Sök