20 000kr för inköp av bil, plus alla prylar för att turbokonvertera var en riktigt tight budget. men bmw's sexor håller ganska bra för överladd utan att byta ut halva motorn... men för under 20k... nja
E34 525/535 helt klart. Dock tror jag budgeten är lite snål, kollade lite på det förut när jag hade min 525 och räknade på vad ett kitt skulle kosta om man köpte allt själv och slutade på runt 15Tkr, och då hade min polare en turbo liggandes. Får du en bil för 5 k med topp motor är de bara köra, annars lär du nog sträcka ut budgeten lite om du vill att de ska hålla också
Hur du än funderar så kan ju ett gott tips vara att satsa på en LÄTT bil om du är ute efter både prestanda och körglädje!
BMW E30 är ju lite dyra i inköp men roliga att köra sen, även volvo 360 som folk sagt är en lätt och billig bil.
Hur mycket du än trimmar och försöker kompensera för mycket vikt så går det alltid för andra att lätta en bil och ha samma effekt som du, dvs du blir ifrånåkt iaf!
Man kan i viss mån även räkna med att komfort och prestanda aldrig går att få i samma bil utan man får kompromissa. Naturligtvis är en BMW M eller Mercedes AMG både snabba och bekväma, MEN det finns alltid bilar som är både snabbare eller bekvämare att åka i!
du kan ju alltid lägga 20.000 på en bil med turbo, sen som tidigare sagt kasta ur all inredning. men då kanske det inte blir så mysigt att åka, men om det bara ska vara en "ha kul" bil så var ju det skit samma
20k i budget + turbokonvertering + komma undan så billigt som möjligt blir oftast inte så bra men är du en jäkel på att snickra egna prylar å har tillgång till ett schysst ställe att mecka på så önskar jag dig all lycka
Att turbokonvertera med inställningen så billigt som möjligt brukar eller gå snikvägar slutar oftast med att de inte håller så värst länge tyvärr
Finns ju att köpa kitts också, dock kina saker... Polaren köpte det till en e36, dock har han lite mer saker men han siktar på iaf 400hk i maskin, inget är väl omöjligt!
Mitt tips är att hitta en bil som är tokfräsch i motorn så det håller, karrossen är väl skit samma, bara rolla svart! Huvudsaken är väl att kunna köra ifrån en sketen 740turbo