3227
Sök

Bästa bil att turbo konvertera?

5 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
vilken är den bästa bil att turbo konvertera ?

* budget 20 000 ink bil

* Med "bästa" bil menar jag- Den bilen som man får ut mest av att turbo konvertera

Tvivlare
2 266 Inlägg
1 juli 2011
d-d skrev:
vilken är den bästa bil att turbo konvertera ?

* budget 20 000 ink bil

* Med "bästa" bil menar jag- Den bilen som man får ut mest av att turbo konvertera

Får ut mest vadå? Mest kul, Mest effekt, Mest problem? tongue

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

5 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
Mest kul, mest effekt, minst problem vet att det kommer krångla men den bilen som det är mest värd  att turbo konvertera.

Tvivlare
2 266 Inlägg
1 juli 2011
d-d skrev:
Mest kul, mest effekt, minst problem vet att det kommer krångla men den bilen som det är mest värd  att turbo konvertera.

Volvo 360 tror jag smile

93 Inlägg
1 juli 2011
20 000kr för inköp av bil, plus alla prylar för att turbokonvertera var en riktigt tight budget.
men bmw's sexor håller ganska bra för överladd utan att byta ut halva motorn... men för under 20k... nja

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
675 Inlägg
Bäst
250 Inlägg
2 juli 2011
E34 525/535 helt klart.
Dock tror jag budgeten är lite snål, kollade lite på det förut när jag hade min 525 och räknade på vad ett kitt skulle kosta om man köpte allt själv och slutade på runt 15Tkr, och då hade min polare en turbo liggandes.
Får du en bil för 5 k med topp motor är de bara köra, annars lär du nog sträcka ut budgeten lite om du vill att de ska hålla också big_smile

Burna bör man annars dör man!

5 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
Tack för alla svar !

Tar gärna emot mer så man har ett urval och kolla närmare på smile

398 Inlägg
2 juli 2011
Annars finns det ett bättre alternativ, byt till en b23 turbo i en volvo 360 så får du en snabb bil med en hållbar motor.

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

Tvivlare
2 266 Inlägg
2 juli 2011
Pierre-na skrev:
Annars finns det ett bättre alternativ, byt till en b23 turbo i en volvo 360 så får du en snabb bil med en hållbar motor.

B23?! haha noooooooooo, B230FK om något tongue

Bäst
250 Inlägg
2 juli 2011
Eller audis 4.2 v8/bmw M50, då behövs ingen turbo för att ha roligt kan jag intyga wink

93 Inlägg
2 juli 2011
vitto skrev:
Eller audis 4.2 v8/bmw M50, då behövs ingen turbo för att ha roligt kan jag intyga wink

Du menar inte M60/M62? smile

Bäst
250 Inlägg
2 juli 2011
vonU skrev:
vitto skrev:

Du menar inte M60/M62? smile

Kan jag ha menat jo, lite trött såhär på morgonkvisten wink

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
2 juli 2011
Hur du än funderar så kan ju ett gott tips vara att satsa på en LÄTT bil om du är ute efter både prestanda och körglädje!

BMW E30 är ju lite dyra i inköp men roliga att köra sen, även volvo 360 som folk sagt är en lätt och billig bil.

Hur mycket du än trimmar och försöker kompensera för mycket vikt så går det alltid för andra att lätta en bil och ha samma effekt som du, dvs du blir ifrånåkt iaf!

Man kan i viss mån även räkna med att komfort och prestanda aldrig går att få i samma bil utan man får kompromissa. Naturligtvis är en BMW M eller Mercedes AMG både snabba och bekväma, MEN det finns alltid bilar som är både snabbare eller bekvämare att åka i!

MVH Hampus

371 Inlägg
3 juli 2011
Ett billigare alternativ är ju nån äldre sierra med 2,9i. Har för mig SkogenRacing har flera såna byggen med 400hk+ med oöppnad motor. Bara ett tips wink

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
3 juli 2011
need_4_boost skrev:
Ett billigare alternativ är ju nån äldre sierra med 2,9i. Har för mig SkogenRacing har flera såna byggen med 400hk+ med oöppnad motor. Bara ett tips wink

Låter förjävligt dom maskinerna men går ju ta ut mos smile Skogen är bra att kika på när man ska snika tongue

140 Inlägg
4 juli 2011
du kan ju alltid lägga 20.000 på en bil med turbo, sen som tidigare sagt kasta ur all inredning. men då kanske det inte blir så mysigt att åka, men om det bara ska vara en "ha kul" bil så var ju det skit samma smile

1 101 Inlägg
4 juli 2011
20k i budget + turbokonvertering + komma undan så billigt som möjligt blir oftast inte så bra men är du en jäkel på att snickra egna prylar å har tillgång till ett schysst ställe att mecka på så önskar jag dig all lycka smile

Att turbokonvertera med inställningen så billigt som möjligt brukar eller gå snikvägar slutar oftast med att de inte håller så värst länge tyvärr

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

Bäst
250 Inlägg
4 juli 2011
Finns ju att köpa kitts också, dock kina saker...
Polaren köpte det till en e36, dock har han lite mer saker men han siktar på iaf 400hk i maskin, inget är väl omöjligt!

Mitt tips är att hitta en bil som är tokfräsch i motorn så det håller, karrossen är väl skit samma, bara rolla svart! Huvudsaken är väl att kunna köra ifrån en sketen 740turbo wink

Sök