Confide skrev:
Aerocombi skrev:
Confide skrev:
GREEN, K&N, AEM är kända och pålitliga märken.
GREEN och K&N är inoljade filter, men det är lugnt.
Så länge (när du rengjort dom) inte oljar in dom för mycket så spelar det ingen roll om det är inoljade filter eller torra filter.
INTE bra på en SAAB i alla fall
Men skulle tro att det finns en hel del trådar om man bara sökte lite med
Funkar hur bra som hellst på SAAB:ar, körde det på min förra kärra och det är en SAAB.
Det du tänker på är bilar med luftmassemätare att dom tar stryk av oljan, inte sant
?
Så länge du inte oljar in dom FÖR MYCKET så är det alldeles lugnt att köra med öppet filter...
Däremot så ska man köra med avskärmning för att inte få in varmluft (hellst i innerskärm eller liknande).
Ok, var väl bara en slump att min inte pallade mer än en vecka med ett JR-filter då
Men har ju faktiskt hört fler som haft samma problem, så varför inte satsa på ett sk dryflow filter i stället?
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D