Confide skrev:
Aerocombi skrev:
Confide skrev:
Funkar hur bra som hellst på SAAB:ar, körde det på min förra kärra och det är en SAAB.
Det du tänker på är bilar med luftmassemätare att dom tar stryk av oljan, inte sant
?
Så länge du inte oljar in dom FÖR MYCKET så är det alldeles lugnt att köra med öppet filter...
Däremot så ska man köra med avskärmning för att inte få in varmluft (hellst i innerskärm eller liknande).
Ok, var väl bara en slump att min inte pallade mer än en vecka med ett JR-filter då
Men har ju faktiskt hört fler som haft samma problem, så varför inte satsa på ett sk dryflow filter i stället?
Konstigt att du då kör med K&N på en av dina bilar enligt dig själv om du nu inte gillar inoljade filter
.
Jag räknade aldrig in J&R bland filtrena som jag rekommenderade då dom inte är att rekommendera.
Renande effekt är alldeles för låg på dom, släpper igenom för mycket skit genom porerna!
Anledningen till att jag kört med GREEN är för att dom vart ett par hundralappar billigare än AEM och uppfyllt samma funktion
.
Varför köpa något dyrare än vad jag behövt?
Ska inte tjata mer men vill ju bara säga att den jag kör med KNn filter är ju en T5 motor=saknar lmm
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D