11 augusti 2011
Trådstartare
Många samåkningstrådar har det blivit från olika orter i Sverige och Västerås kan ju inte vara utan en.
Förslag till samlingsplats och tidpunkt:
Parkeringen utanför hamburgerrestaurang "Gyllene Måsen" (Mc D.) på Erikslund (Hallsta Gårdsgata vid riksväg 66, E 18 avfart Bäckbymotet) kl.11:00.
Kom gärna lite tidigare om du känner för att äta lite innan avfärd.
Erikslund ligger på vänster sida om E 18 om du kör mot Stockholm.
Erikslund ligger på höger sida om E18 om du kör mot Örebro.
Avresa mot Eskilstuna senast kl.11:20.
Om ingen annan känner sig manad tar jag täten med min svarta e39 Touring.
Jag kommer i sådana fall hålla en hastighet anpassad till de äldre bilarna i släkten (80-100km/tim).
Vi hade faktiskt två (vad jag vet) sjuttiotalare med oss till förra träffen.
Nu menar jag inte att gammal är långsam, för det finns en viss coolnessfaktor i att hänga ihop i karavan till en träff.
Dessutom kan vi se det som ett gyllene tillfälle att låta övriga (stressade) fordonsförare för en gångs skull köra om och beundra en eller flera BMW´s "in action".
Att vi kan köra snabbt och ifrån majoriteten av svenska fordon behöver inte bevisas under karavankörningen.
Skämt åsido.
Det här är ett tillfälle viktigare än någonsin för oss " av allmänheten omtalade och omskrivna BMW-förare" att visa att vi inte beter oss som svin i trafiken "bara för att vi kör BMW".
Vi behöver inga negativa omdömen från vare sig allmänheten eller myndigheter.
Nog med moralkakor.
...förresten så är det lättare för ev. fotografer att ta fina cruisingbilder när bilarna hänger ihop i en lugn, jämn hastighet...
Vi hoppas på fint väder och glöm inte "entréavgiftspengar".
/You Know.
Fyll på listan nedan så ses vi den tionde på Erikslund.
1. Blacknwhite, e39 Touring "Da Sleepa"
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Senast redigerat av Blacknwhite (11 augusti 2011)