3914
Sök

Hollywood HXA 3k

174 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
Tjenare, har ett problem med mitt slutsteg och behöver lite tips, har 2 optima Yellowtop i bilen, en RE SX 18" D2 och 53mm kablar. Spelade på ganska gött, så en dag så lade det bara av, spelade på ganska brutal volym, men nu när jag kopplar in det så lyser bara leden Alarm hela tiden, har kollat jord, ström och allt, fattar inte vad som är fel, hade det varit total kortslutning skulle väl ingen lampa lysa alls ?

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
20 augusti 2011
Kollat så inte basens spole har gått sönder? Koppla ur den ur steget o mät!
Kollat alla säkringar på steget (om sådana finnes)?
Hur menar du med "nu när jag kopplar in det" ? Är det något du brukar koppla ur o i?

174 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
Nitromast skrev:
Kollat så inte basens spole har gått sönder? Koppla ur den ur steget o mät!
Kollat alla säkringar på steget (om sådana finnes)?
Hur menar du med "nu när jag kopplar in det" ? Är det något du brukar koppla ur o i?

Har kollat alla säkringar, basen funkar utmärkt med ett annat steg, och jag kopplade ut steget när det kom åskmåln ur det, det var nog säkrast så, fattar inte vad som hände, och alla sladdar låg en bra bit ifrån varandra, det kan inte ha kommit någon jord mot plusen heller

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
23 augusti 2011
Men om det rök ur steget så är det väl inte så svårt att lista ut vad som har hänt?

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Team dBakuten
3 453 Inlägg
23 augusti 2011
ExtraKim skrev:
Men om det rök ur steget så är det väl inte så svårt att lista ut vad som har hänt?

Nej inte direkt.. Eldat upp slutsteget kallas det.

Antingen för låg last eller för klent med ström, eller ja i och för sig både och kan det vara också.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

174 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
jo men tycker nästan att det borde räcka med 1800w rms i 1 ohm för att dra på i typ 4 sekunder med 2 optima batterier och en kondensator

Team dBakuten
3 453 Inlägg
23 augusti 2011
lill-sorling skrev:
jo men tycker nästan att det borde räcka med 1800w rms i 1 ohm för att dra på i typ 4 sekunder med 2 optima batterier och en kondensator

Brinna kan det ändå.. Allra helst med tjing tjong steg.

Hur som haver.. brunnit upp har det. Bara att laga, eller slänga å köpa nytt.
Kan inte löna sig att lämna iväg det när ett nytt kostar 2 lappar.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Sök