3063
Sök

"HJÄLP" Mitsubishi Eclipse GS -93 För höga CO och HC värden (tomgång)?

2 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
Hej Garaget jag har nässlat runt i detta forum hur mkt som helst angående bilar och all möjlig information då det börjar bli dax för min första bil, jag har nu fastställt att det är en Eclipse jag vill ha.

Hittade den här som las ut ikväll i närheten där jag bor för ett väldigt bra pris

http://www.blocket.se/gavleborg/Mitsubi … =4&w=2

förstår dock inte vad jag ska behöva göra för att ändra på dessa för höga värden (se länken), hittar ingen info om detta fel på eclipsarna men hittar mkt gamla volvos och oplar eller ja opels med detta problem!
Då var det massa snack om lambdasensorer och grejor eller fuskmetoder som E85/K-sprit i tanken  men det låter bara överdrivet, jag vill inte fuska genom besiktningen jag vill att det ska vara riktigt gjort, aja angående lambdasensorn så hittade jag något på skruvat.se för allt från 350-390kr och dom var universella med allt från 1-4 kontakter tror jag. Men nu kommer frågan, är det den som är felet eller vad kan jag annars behöva göra för att åtgärda detta fel? Vill ju inte köpa den om det kostar lika mycket att fixa den isåfall köper jag en dyrare som fungerar redan! Uppskattar hjälp snarast big_smile / Mvh Ghanji/Kim

Sök