Vid 15 års ålder köpte jag denna som min förstabil, detta var i mitten på maj 2011. Jag är rätt säker på att den hade stått på skroten om inte jag hade köpt den för där var väldigt mycket som behövdes göras. Så renoveringen... Visa mer
Härlig projekttråd...renovera själv en cabbe förra vintern. tänkte bara höra om du har baksätet också i M3 Alcantara? annars har jag komplett baksäte du kan få köpa, dock inte framsätena eftersom jag klätt om dem och använder de i min cabbe.
Kommer följa ditt projekt och önskar dig ett lycka till! har du frågor angående lack så fråga på, jag jobbar själv som billackerare i Helsingborg.
Mvh AnDré
Tackar, ja det har jag, tack annars! Ska kolla in din cabbe också. Och det är bra att veta! Är där något sätt man kan läsa av färgen om man har färgen lös eller på lacken på en bil? Eller måste man ha färgkoden?
okej, Gott! ja du kan ju plocka av tex tanklocket och köra till en billackeringsfirma med det så kan man läsa av färgen med laserkameran så får man fram vilken färgkod det är. har man otur och bilen är målad i en färg som inte tillhör BMW_s kulörer så får man ta en färgkarta och se vilken kulör som ligger närmast.
Härlig projekttråd...renovera själv en cabbe förra vintern. tänkte bara höra om du har baksätet också i M3 Alcantara? annars har jag komplett baksäte du kan få köpa, dock inte framsätena eftersom jag klätt om dem och använder de i min cabbe.
Kommer följa ditt projekt och önskar dig ett lycka till! har du frågor angående lack så fråga på, jag jobbar själv som billackerare i Helsingborg.
Mvh AnDré
Tackar, ja det har jag, tack annars! Ska kolla in din cabbe också. Och det är bra att veta! Är där något sätt man kan läsa av färgen om man har färgen lös eller på lacken på en bil? Eller måste man ha färgkoden?
okej, Gott! ja du kan ju plocka av tex tanklocket och köra till en billackeringsfirma med det så kan man läsa av färgen med laserkameran så får man fram vilken färgkod det är. har man otur och bilen är målad i en färg som inte tillhör BMW_s kulörer så får man ta en färgkarta och se vilken kulör som ligger närmast.
Aha ok. Min färg är inte orginal så det får bli färgkarta
Tack! Ja, jag har faktiskt varit ute och fixat ännu mer grejer. Bland annat ett ytterligare "chassistag", begagnade bälten fram som går tillbaka vilket dem jag har inte gör, och lite annat smått och gått
haha har du svårt och bestämma dig eller? jag tycker du borde bygga m3 gtr replika på den här de hade vart duktigt fräsigt!
Haha ja det har jag. Men jag ska göra en M3 GT replika av min. Sen efter den så är planerna att jag ska köpa en äkta E36 M3 och göra en GTR (Daytona Replika) av den, så den blir av
Det är den nya förarstolen, och jag tog den man sätter säkerhetsbältet i från det gamla sätet och satte i det nya M3 sätet. Jag vill gärna hålla allt orginal, tack för tippset annars! Hade blivit snyggt om man ska göra "custom" och sånt, men jag går efter orginalstuk
Skall du "klä - in" hela lastutrymmet eller bara sido-karrosen? Jag tänkte köpa lite metertyp & klä i ryggstödet + sidosäcken senare i vår. Gillar inte de gråa
Förresten så fann jag en M3 sportstol i (skinn) på blocket.se. Tror de vart samma serie/modell som din. Kolla upp de om du e intresserad.
Skall du "klä - in" hela lastutrymmet eller bara sido-karrosen? Jag tänkte köpa lite metertyp & klä i ryggstödet + sidosäcken senare i vår. Gillar inte de gråa
Förresten så fann jag en M3 sportstol i (skinn) på blocket.se. Tror de vart samma serie/modell som din. Kolla upp de om du e intresserad.
Tack! Det är bara som jag bytar tyg mot lite som ser bättre ut än det gamla. Och tack för tipset!
Eller så köper man X-brace så styvar man upp rambenen ännu mera. i ärlighetens namn så märkte ja ingen nämnvärd skillnad..men ja har de iallafall... roligt projekt du har...men GT kopia..de blir ny lack och omklädda stolar då?