3163
Sök

HJÄLP SNABBT!!! flerproblem 855 T5 95-

2 415 Inlägg
16 september 2011
Trådstartare
Tja, har fått liv i 855 T5an som jag trodde var kopplingsras. och den går UNDERBART OTROLIGT GRYMT! vilken maskin smile haha

men nu behöver jag eran hjälp för att få allt att fungera! dessa saker behöver jag ha hjälp med snabbt eftersom ja skall ut imorgon bitti igen och fortsätta!

* vart sitter hastighetsmätarkabeln till växellådan? jag har en utbränd kabel på lådan. vet ej vart den ska sitta. antar att den är till hastighetsmätaren! någon som har en bild på ca hur de ser ut?

*kupevärmen funkar ej, vart sitter värmeväxlaren? eller ja den som ändrar flödet in till värmepaketet? tror den är paj.. har ej kollat på detta än, förra ägaren sa att paketet är trasigt men tror inte riktigt på detta än!

*slangen som sitter mitt på ventilkåpan är detta vevhusvent?

*vad skall denna motor ladda orginal? hur vet ja om denna är chippad?

Bil info
Volvo 855 Turbo / T5
motorvolym,2,0 (importerad)
Turbo 16T??
manuell

är helt ny på dessa motorer! så därav behöver ja eran hjälp

tacksam för snabba och enkla svar!
Senast redigerat av Tryck_o_pys (16 september 2011)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

904 Inlägg
16 september 2011
Jag vill också ha svar på hastighets mätar kabeln min hastighets mätare slutar funka när bilen blir varm har bytt det mesta är nog min kabel det är fel på

AUTOTECH S60 power

2 415 Inlägg
16 september 2011
Trådstartare
Blyfot_Racing skrev:
Jag vill också ha svar på hastighets mätar kabeln min hastighets mätare slutar funka när bilen blir varm har bytt det mesta är nog min kabel det är fel på

jag har 2 utbrända kablar som ligger på växellådan med "handtaget"

59 Inlägg
16 september 2011
tjenare gött att de inte var kopplingen wink öppna styrboxen så¨ser du att den är chippad, ah de är kabeln till hastighetsmätaren. mer kan ja inte hjälpa dig med tongue, sätt tillbaka slangen som går in i torpedväggen så kommer du se att den läcker nere vid fötterna hade kylarvatten nere vid fötterna. audin funkar bra btw!, mvh mattias

2 415 Inlägg
16 september 2011
Trådstartare
MTEFKR skrev:
tjenare gött att de inte var kopplingen wink öppna styrboxen så¨ser du att den är chippad, ah de är kabeln till hastighetsmätaren. mer kan ja inte hjälpa dig med tongue, sätt tillbaka slangen som går in i torpedväggen så kommer du se att den läcker nere vid fötterna hade kylarvatten nere vid fötterna. audin funkar bra btw!, mvh mattias

Nice. härligt och höra! det var inte kopplingsras, utan det var den slavcylindern som sitter ovanförfötterna! smile jävla gott!
jag hade aldrig loss boxen. men hur ser  du om den är chippad då? pappret hade inte kommit?

59 Inlägg
16 september 2011
finns ett uttag för den kabeln nere vid växellådan typ vid drivaxeln har ja för mig de glappade ibland. lägg dig under så ser du den

59 Inlägg
16 september 2011
fan va nice smile står steg 3 på den och så ser du att den är "hemmalödad" ja vet för de va jag som lödade xD och de blev en jävla skillnad

2 415 Inlägg
16 september 2011
Trådstartare
MTEFKR skrev:
fan va nice smile står steg 3 på den och så ser du att den är "hemmalödad" ja vet för de va jag som lödade xD och de blev en jävla skillnad

Okey. tack. ja farsan höll på att skita i kors, jävla va den gick! en tryckslang lossanade, så de small på rätt fint! men på med den igen, och så gick den bra smile

2 415 Inlägg
16 september 2011
Trådstartare
MTEFKR skrev:
finns ett uttag för den kabeln nere vid växellådan typ vid drivaxeln har ja för mig de glappade ibland. lägg dig under så ser du den

Okey. tack! 2 saker lösta!

2 415 Inlägg
16 september 2011
Trådstartare
MTEFKR skrev:
fan va nice  smile

du ringer mig på måndag va? då bör pappret ha kommit.så kan du få med 1 filter till gamla bettan också

2 452 Inlägg
16 september 2011
ang vart för värmepaketet lossa under handsfacket så ser du det lilla värmeelement....skall du byta värmepaket så kostar ett nytt på volvo 1700kr...vet för skall själv byta på min nu...

döden kommer tillbaka

59 Inlägg
2 415 Inlägg
16 september 2011
Trådstartare
turbodeath skrev:
ang vart för värmepaketet lossa under handsfacket så ser du det lilla värmeelement....skall du byta värmepaket så kostar ett nytt på volvo 1700kr...vet för skall själv byta på min nu...

inte mer?? bättre och ringa in till volvo imorgon då och fråga!?
dock måste ja felsöka först för att hitta läckarset!

2 415 Inlägg
16 september 2011
Trådstartare
MTEFKR skrev:
ringer så fort pappret kommit smile

nice nice. du har lakt på pappret för min bil nu va? och för din gamla?

59 Inlägg
16 september 2011
och om du kollar nere vid fötterna på förar sidan så ser du att rören som kommer från torpedväggen och rören som kommer plastbehållaren där nere möts där sitter de 2 gula clips liknande saker och små gummipackningar. det är där den läcker byt packningarna och clipsen så ska de inte läcka iaf.

2 415 Inlägg
16 september 2011
Trådstartare
okey. vet du va det hålet under ratten till?? hänger 2 kablar där. har suttit någon knapp eller liknande där

59 Inlägg
16 september 2011
ingen blekaste aning, de sitter ju 2 mikrofoner på varsin sida där fram kan inte ha med det att göra?

2 415 Inlägg
16 september 2011
Trådstartare
vet faktiskt inte. får väl vara så

Sök