3250
Sök

Uppfrächning/visst nybygge Audi A4 1.8T "LostBoy" UPDATE IGEN

Avstängd
10 388 Inlägg
26 september 2011
PERSONLIGEN tror jag att det kommer sticka ut för mycket med vita handtag (vi pratar om "stänga dörren innifrån"-handtagen va? Dvs de gråa stora plastklumparna?) Speciellt med tanke på att dörren i övrigt är så pass mörk. Vet inte heller riktigt hur det blir med hållbarheten, eller ja, hur länge färgen kommer sitta där.

Så, rent spontant, så tror jag det blir snyggast med kolfiberfilmen.

O du kan få mina överblivna idéer när jag är klar tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

526 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
it_mutt skrev:
PERSONLIGEN tror jag att det kommer sticka ut för mycket med vita handtag (vi pratar om "stänga dörren innifrån"-handtagen va? Dvs de gråa stora plastklumparna?) Speciellt med tanke på att dörren i övrigt är så pass mörk. Vet inte heller riktigt hur det blir med hållbarheten, eller ja, hur länge färgen kommer sitta där.

Så, rent spontant, så tror jag det blir snyggast med kolfiberfilmen.

O du kan få mina överblivna idéer när jag är klar tongue

Japp dom handtagen menar jag smile Ja jag har tänkt de att när man stänger och öppnar från insidan så repar man färgen ganska omgående ju tongue Kolfiberfilmen därimot när den blir sliten är de ju lätt att byta den smile

Tygstycket jag visade på bilden kommer ju bli i nån vit kulör smile Fan detta kommer ju urarta hahaha Slutar med att man e sjövild smile

Haha ja tycker du kan ge mig dom nu big_smile hahahahaha Har du nå större planer?

Avstängd
10 388 Inlägg
26 september 2011
Mnja, det är väl mest det som är problemet, har man väl börjat så är det svårt att få stop tongue

Mnja, det är väl det vanliga; sänkning, ev något bodykit om jag hittar något. Sjukt sugen på att bygga om till single frame-front...Sen är det väl mest invändigt. Mittkonsollen ska byggas om, ska lösa basen på något smidigt sätt (vill inte ha en klump i kofferten, det tar lite smått bort nyttan med en avant...o reservhjulet åker INTE ur...för jag har aldrig kört punka, men den dagen reservhjulet ligger hemma, så lär jag göra det tongue )

Sen är det lite småpill...du vet...pilla lite här, dona lite där osv. Är väl nog relativt diskret när jag gör något. Vill ge lite den där känslan av att "det skulle kunna vara original...men är det det?!" typ tongue

Ja o sen sånt trams som dimljus, byta till hi-end-mätare med färddator, farthållare o annat "småtrams", som visserligen inte är så mycket styleing..faen, jag kommer aldrig kunna sälja bilen tongue

O ja just, ny lack under vintern wink

(att det nu dessutom står en 100:a 2.8 på gården som behöver uppmärksamhet gör ju knappast att topplockspackningen kommer fortare på plats tongue )
Senast redigerat av it_mutt (26 september 2011)

526 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
it_mutt skrev:
Mnja, det är väl mest det som är problemet, har man väl börjat så är det svårt att få stop tongue

Mnja, det är väl det vanliga; sänkning, ev något bodykit om jag hittar något. Sjukt sugen på att bygga om till single frame-front...Sen är det väl mest invändigt. Mittkonsollen ska byggas om, ska lösa basen på något smidigt sätt (vill inte ha en klump i kofferten, det tar lite smått bort nyttan med en avant...o reservhjulet åker INTE ur...för jag har aldrig kört punka, men den dagen reservhjulet ligger hemma, så lär jag göra det tongue )

Sen är det lite småpill...du vet...pilla lite här, dona lite där osv. Är väl nog relativt diskret när jag gör något. Vill ge lite den där känslan av att "det skulle kunna vara original...men är det det?!" typ tongue

(att det nu dessutom står en 100:a 2.8 på gården som behöver uppmärksamhet gör ju knappast att topplockspackningen kommer fortare på plats tongue )

Hahaha dagen sanning big_smile Spelar absolut ingen roll hur man beter sig eller byggerom så är man FAN aldrig nöjd endå smile När hösten ryper på så börjar dehär tvångsmässiga tankarna krypa sig på igen tongue

Vet inte hur många gånger ja har kastat verktyg och sagt att jag ska sluta bygga bil, likförbannat står man där dagen efter och grejjar igen smile

slitsats: ALDRIG NÖJD smile

Avstängd
10 388 Inlägg
26 september 2011
Visst är det så...o när man är "klar", ja då byter man lämpligt nog bil tongue

Sen kommer alltid frågan; göra själv eller köpa färdigt. Det är lite som med min mittkonsoll; köpa en dubbeldin från facelift:en för 2-4000:- (inkl ac-kontrollenhet), eller "lösa det själv". TANKEN är ju alltid att det man gör själv SKA bli snyggt...resultatet? Iiiiinte alltid kanske tongue

526 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
it_mutt skrev:
Visst är det så...o när man är "klar", ja då byter man lämpligt nog bil tongue

Sen kommer alltid frågan; göra själv eller köpa färdigt. Det är lite som med min mittkonsoll; köpa en dubbeldin från facelift:en för 2-4000:- (inkl ac-kontrollenhet), eller "lösa det själv". TANKEN är ju alltid att det man gör själv SKA bli snyggt...resultatet? Iiiiinte alltid kanske tongue

Det är alltid kul när man står färdig med nå man gjort från början. Men som sagt ibland kan man vara bekvän och beställa färdigt med :9

Men ja brukat tänka så har jag nog med tid på mig så försöker jag göra de själv men ibland går de helt enkelt inte smile då får man kasta in trasan och be om hjälp via postorder yikes

Avstängd
10 388 Inlägg
26 september 2011
Ja, vissa saker är inte lönt att ge sig på helt enkelt. Men å andra sidan, jag vill inte ha en bil som ser ut som ALLA andra bilar heller, o det kräver en hel drös speciallösningar isf. Tar man bara sig tid så går ju det mesta, problemet är väl att man ofta tycker att saker o ting borde vara klara igår.

Det är väl fördelen med "Kermit", efter att topplockspackningen gick 30mil från sängen min, så har jag helt enkelt inte råd att sälja aset, så då finns det gott om tid att göra allt man "vill".

Men visst, single frame-front på en B5:a...varför inte, det tillhör ju iaf inte vanligheterna. Men det är väl å andra sidan inget projekt man löser på en dag.

526 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
Det finns inge väre när man ser nån kommer med exakt samma saker som ensjälv har haha
Men de e ju Detaljerna som får folk att ta en extra titt smile

526 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
JAHA..

Stötdämparna i fram var ju inte av det BÄSTA slaget så dom lära bytas. Det var som att åka en liten eka på stormhav i slutet av min sessong DVS Ingen vidare körupplevelse smile Här kommer bilder och lite sådant:)

https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47808/47808-8de36663ac90114823ec3cd0df184db9_tn.jpg
Nedre fästet för stötdämparen. det satt som bärget kan jag säga. Ordentligt åtdraget  för en gångs skull smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47808/47808-9e0dfe9f7e90dfa9f4ce16c79f159a4a_tn.jpg
Skulle vilja utnämna denna produckt till världens bästa! Sprutade på och lät de "Krypa" i 20 min.
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47808/47808-e5130368a8a64a0043f43e6ce5c390e0_tn.jpg
Och sen gick det GRYMMT lätt att få bort bulten ur dess gömma smile Behövde inte ens gummiklubban!!!!!!!
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47808/47808-f39d0e65e536c6e37558ff01b5ad5839_tn.jpg
Den gammla stötdämparen såg mindre bra ut kan jag säga! Var även en spricka i fjädern.
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47808/47808-9f92c484cdbfe9863636d932a16c9396_tn.jpg
Fjäder borttagen från benet.. Bara att skrota.. Den sprack ytterligare när ja spännde ihop den!
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47808/47808-584d43cf5de004c9a6eac4bd233042aa_tn.jpg
Fjädertallrik flyttad till nya Dämparna big_smile ett herrans jobb att få ihop det! de var inte på tal att köpa nytt! " DYRT"
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47808/47808-51d85962dc7d3d3f8a82a44579982a76_tn.jpg
Bild på fjädertallrik.
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47808/47808-dfe809bfdd33787b6b2ec9c15c9697d1_tn.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47808/47808-720681197f91f58db14cf82d968aceca_tn.jpg
De gammla benen utan fjädrar! Totalt slut! de gick att trycka ihop dom för hand sad
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47808/47808-e0e9051cab11d65edf961775451e6dd8_tn.jpg
Gammla och nya smile Blir en rejäl uppfrächning i väghållning och utseende! Eller? big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47808/47808-f3b4d04a1aa472ff9199ed9e6238a79a_tn.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47808/47808-26992e50757e819741a77fc837f71251_tn.jpg
Sen var de ju inte svårare en att montera dom smile Dom väger oehört mycket mer en vad man tror att dom gör vill jag säga! Tur att man inte är klent byggd smile Det gick ju bra tillslut i alla fall smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47808/47808-b05e196e8b7851b6ec94f4993bd55580_tn.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47808/47808-32d6512fd078e4c83a219a5d76131fac_tn.jpg
Tog beslutet att dörrlister ska BORT BORT BORT.. Tycker dom e fula! Men man funderar ju vad man get sig in på igentligen :S Men som Gunde alltid sa "INGENTING E OMÖJLIGT" big_smile

TACK alla för hjälp med list problemet!! Grymmt tacksam!

Auditok
60 Inlägg
28 september 2011
Ser bra ut och kul med mycket bilder:) Dock saknar jag bild på hur låg den vart;)

Keep up the good work!!cool

526 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
haha Jaaaaaah vafan de har ja glömmt :d Fixar det i morgon big_smile

Till er andra! Jag vet att de ser ut som att fjädern sitter på snisskan men de gör den inte big_smile
Fler bilder kommer i morgon big_smile KUL me komentarer

5 Inlägg
28 september 2011
För det första måste du ändra bilderna så att dom visar i lite större storlek, nu måste man ju klicka på dom för att kunna se något!! smile För det andra så har du ett snyggt cleant utseende och hoppas dina förbättringar kommer glädja publiken på träffarna nästa år wink

526 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
Bozzb skrev:
För det första måste du ändra bilderna så att dom visar i lite större storlek, nu måste man ju klicka på dom för att kunna se något!! smile För det andra så har du ett snyggt cleant utseende och hoppas dina förbättringar kommer glädja publiken på träffarna nästa år wink

Å hur i hela fridens namn gör jag så de blir större bilder?? big_smile
Oh ja de ska vara ombyggt men cleant stuk på den smile

Haha en jävla svår kombination kan ja säga smile Men håll er updaterade!!!!!

Har nu åsikte på om jag går över gränsen så snälla säg de big_smile

MVH Danne

5 Inlägg
28 september 2011
TyraX skrev:
Bozzb skrev:

MVH Danne

Haha har aldrig laddat upp bilde förut! Men hört att det finns typ tre länkar o välja mellan efter man laddat upp en bild, en är en "thumbnail" som bara visar en lite bild, sedan en lite större och sist en i naturlig storlek. Jag hade provat och ta den andra länken så det liknar många andra här på forumet! smile Är inte helt hundra på detta.. men hoppas det är så! big_smile

Jo jag tror dig med kombinationen.. Men än så länge håller du dig på linjen! wink

526 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
Bozzb skrev:
TyraX skrev:
Bozzb skrev:

MVH Danne

Haha har aldrig laddat upp bilde förut! Men hört att det finns typ tre länkar o välja mellan efter man laddat upp en bild, en är en "thumbnail" som bara visar en lite bild, sedan en lite större och sist en i naturlig storlek. Jag hade provat och ta den andra länken så det liknar många andra här på forumet! smile Är inte helt hundra på detta.. men hoppas det är så! big_smile

Jo jag tror dig med kombinationen.. Men än så länge håller du dig på linjen! wink

haha tacka smile Får undersök de till nästa uppdate då? big_smile men som sagt man behöver väll inte vara raketforskare för att lista ut detta!!! big_smile

Ja ja ska försöka hålla min linje smile

526 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
Detta blir grymmt i alla fall smile

Avstängd
10 388 Inlägg
28 september 2011
Gott, nu kan du detta, då kan du komma o slänga på mina sänkningsfjädrar...klart jag bjuder på kaffe som tack tongue wink

526 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
hahaha du skulle njuta då va?? hahaha åh vart bor du då? tongue
De är ett litet helvete om man gör fel smile

Avstängd
10 388 Inlägg
28 september 2011
Klart jag skulle, alltid underbart att se andra jobba tongue wink

Mnja, andra änden av landet wink

Ja, det är väl som alltid...ta det när man har tid o lugn o ro...och det fungerar, i 20min, sen vill man det ska vara klart tongue (säger han som spenderat 1½månad på att byta topplockspackning tongue )

526 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
it_mutt skrev:
Klart jag skulle, alltid underbart att se andra jobba tongue wink

Mnja, andra änden av landet wink

Ja, det är väl som alltid...ta det när man har tid o lugn o ro...och det fungerar, i 20min, sen vill man det ska vara klart tongue (säger han som spenderat 1½månad på att byta topplockspackning tongue )

haha ja de e väll lite väl lång tid hahaha smile jaha synd då annars har du kunna fått en hjälpande hand ;(
vet ju somsagt hur de går till nu tongue

Sök