2222
Sök

Övertryck Vevhusventilationen 940 turbo

18 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Hejsan som rubriken lyder så har jag lite över tryck i vevhus ventilationen.
Har då satt dit extraktor grenrör så har "upp" monterad turbo så jag skrotade gamla luft insugen till turbon
och kör nu med vanliga silikonslangar. Har kört så här hela sommaren nu utan problem men igår så började de spöka lite:) Har tidigare bara haft en slang från VV ut i de fria, sen satte jag ett litet filter på de och de kanske inte va så bra för de blev igenproppat nu av olja å diverse. så nu om jag bara har en slang så rycker de ganska så bra från den och täpper jag till så börjar bilen ryka som f..n och de blir ett tryck i slangen, släpper jag sedan fingret så spottar den ut lite vatten:) ser typ ut som en ångmaskin:) Tänkte att topplockspackningen hade gått nu då men de syns inget på oljan och när jag stod och mixtrade idag så märkte jag inte att han tog vatten heller just då, annars så tar han lite vatten för man får fylla på lite ibland. å värmepaket å andra slangar ät täta:)

Så undrar om nån vet vart trycket beror på/kmr ifrån? dåliga kolvringar kanske? tycker man borde se på stickan om de är topplockspakningen.

Tack på förhand // Markus

3 Inlägg
16 oktober 2011
Du har nog svaret själv.... Dåliga ringar

188 Inlägg
16 oktober 2011
lättaste att börja med är väll att plocka ner vevhusventilationen och göra rent, eller har jag fattat dig fel nu?? för om det är täppt kan det väll bli knasigt.

18 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
Andreas34 skrev:
lättaste att börja med är väll att plocka ner vevhusventilationen och göra rent, eller har jag fattat dig fel nu?? för om det är täppt kan det väll bli knasigt.

De va visst topppackningen smile Började dra mer å mer vatten ^^ Drog knappt något när jag skrev tråden tongue
Men nu blir de till riva ur motorn i med värre grejer å o-ringa blocket big_smile trött på att de inte pallar med nått ladd haha xD

1 Inlägg
1 mars 2012
rensa alla slangar m.m som har med vv o göra så blir de nog bra för brukar täppas igen av all gegga/olja ,
för at slippa allt de där med rykandet m.m skaffa en oljefälla (catch tank)

Sök