3496
Sök

Boksera Mercedes som har automatlåda ?

344 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
undrar om nån vet om det går buksera igång en bil som har automatlåda? fast nu gäller inte att buksera igång utan få runt motorn genom buksera tacksam för eran svar mvh

509 Inlägg
4 oktober 2011
Nej det går inte buksera (bogsera)

344 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
vet du nån sätt för kunna få motorn gå runt den e väldigt stum

509 Inlägg
4 oktober 2011
Hylsa,dragskaft ev förläng med rör . Prova att dra fram och tillbaka på vevaxelmuttern.
Vad är det för bil?
Full med vatten i cylindrarna?
Senast redigerat av Nico-the-kid (4 oktober 2011)

344 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
det e w123a 300d 5cylinders tror inte den e full med vatten eftersom det sjunker när man häller i diesel sen har jag tagit med riktigt lång rör men den e stum som fan endå sen vill jag inte ta all kraft jag har för att man kan skadda kolv ringar skulle tro

34 Inlägg
4 oktober 2011
kollat så inte kamkedjan gått? har den stått länge?

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
4 oktober 2011
Minda92 skrev:
det e w123a 300d 5cylinders tror inte den e full med vatten eftersom det sjunker när man häller i diesel sen har jag tagit med riktigt lång rör men den e stum som fan endå sen vill jag inte ta all kraft jag har för att man kan skadda kolv ringar skulle tro

Fyll på med lite olja. Vänta några dagar. Ta i så mycket det bara går. Kan ju inte bli värre!

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

344 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
den har fått halv liter olja och ca 3 liter diesel hur mycket ska man hälla i?

344 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
den motorn har renoverats enligt förra ägaren och den har stått utan olja vet ej hur många år

564 Inlägg
4 oktober 2011
Ta av toppen, då vet du att den inte låser hydrauliskt. Låt den sedan stå några dagar med diesel i cylindrarna och prova igen. Jag vet att folk också använt CocaCola till att få loss motorer som sitter fast.

344 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
vill nog inte ta av toppen för att ny packning kostar 1000kr

552 Inlägg
4 oktober 2011
Hissa ur motorn & obducera. All annan skit hjälper inte på sura mb, speciellt inte diesel motorerna.

344 Inlägg
552 Inlägg
4 oktober 2011
Vem har sagt att man måste ha lyft?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
6 oktober 2011
Har du spridarna ur? Få då lär den ju inte få hydraullås. Vissa MB med automat går att bogsera igång men det remkomenderas absolut inte på en stum motor.
Är du säker på att den någonsin har gått runt? Tänkte mest utifall att förra ägaren var en kåpare och monterade något fel vid renoveringen.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

564 Inlägg
6 oktober 2011
Behöver man inte komma upp i hyfsat hög hastighet för det? Sannolikt kommer den bara att slira i convertern, det går ju ofta inte att få loss en motor som sitter fast genom att bogsera ens med manuell låda utan resultatet är bara att den slirar i kopplingen och förstör den istället.

Ta reda på felet, lös det och starta sedan som vanligt. Jag tror det är ofrånkomligt att lyfta på toppen.

344 Inlägg
6 oktober 2011
Trådstartare
jag fick runt motor!!!!!!!! med en rör och sprutade den ut diesel genom där spridare sitter men den snurar tungt och utan rör orkar jag inte vrida den men imorgon blir nog lättare skulle tro smile
Senast redigerat av Minda92 (6 oktober 2011)

344 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
motorn går tungt fortfarande kan det va nått annat som bromsar motorn?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 oktober 2011
Som jag sa, det finns ju en möjlighet att nåt sitter fel i motorn.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök