3755
Sök

M90 till AW71

50 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
Hej allihoppa smile

Har en Volvo 940 Turbo med en M90 som jag har ett missljud från (själva lådan), utrammpningslager som sjunger på sista versen och en koppling som börjar ta slut.

Jag giter inte riva lådan eventuellt köpa en ny och undrar då vad som behövs i material och vad som behövs göra vid ett byte från en M90 till en AW71 låda.

Jag har nämligen en AW71 låda liggandes hemma som jag tänkt renovera smile

Tusen tack för alla svar som kan vara till hjälp smile

Saab rostar, BMW rasar, Volvo är det enda som håller när man gasar!

15 Inlägg
19 oktober 2011
Oj, var inte det att förstöra en fin bil? Kan inte vara lika kul... Varför inte renovera M90n istället?

Tror det sitter annan styrbox till bränslet i dem med automat?

Sen är det väl olika utväxlingar på bakaxeln som suttit i manuell resp. automat 940?
I så fall kommer de bli andra köregenskaper då din bakaxel är byggd för att passa en manuell låda

Men det kommer ju självklart fungera, bara att det inte kommer vara som original smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

50 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Sitter det verkligen en annan bränslebox i automat bilarna till 940? Hmm, jo har hört att man får banrånarutväxling tongue Vad de nu kan innebära och om jag kan göra något positivt av de tongue

50 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Edit, kostar nog mer för min del o renovera M90'n. tänkte byta lager, packningar och filter och lager får jag till ett riktigt bra pris på jobbet smile

1 319 Inlägg
1 november 2011
Al_xxx skrev:
Sitter det verkligen en annan bränslebox i automat bilarna till 940? Hmm, jo har hört att man får banrånarutväxling tongue Vad de nu kan innebära och om jag kan göra något positivt av de tongue

Det tror jag ej. Däremot får du inte kunna starta bilen i något annat läge en P eller N, har för mig att det skiljer ?

_----------'

Sök