Andromeda aka slaktarn skrev:
Men det visade sig vara ett spektakulärt slöseri med tid :evil:
Den ser väldigt fin ut i karossen, men är mest skit i övrigt. Ett riktigt vrak helt enkelt.
Till att börja med var den lite diskret varmkörd när vi kom. När jag körde ned fingret i expansionskärlet blev det till min förvåning svart. Lyste ned, och det var olja överallt i kärlet. Oljan i motorn var fylld över stickan.
- Ojdå, sade säljaren.
Lyste runt lite runt toppen med ficklampa, och under bilen. Oljekladd ta mej fan överallt., lite haffsigt borttorkat med trasa på en del ställen.
Satte mig i förarstolen, och höll på att studsa ut genom passagerardörren när sätet sjönk ned en decimeter. Vred om nyckeln och lyssnade på mullret. Tittade under bilen och konstaterade ett hål i mittendämparen.
SRS-lampan lyser ilsket. Huvudkopplingscylindern tittar fram bakom pedalerna.
Laddtrycksmätaren är tvärdöd.
Bilen går jämnt, men inte så bra som den ska. Antagligen därför mätaren "inte fungerar". Så att man inte ska se att den bara laddar grundladdtryck.
Den är överhuvudtaget ostadig i landsvägsfart. Blir mest förvånad när den faktiskt bromsar helt OK och ABS'en fungerar.
Kollar runt motorn igen efter provkörningen, och den har tryckt ut mer olja runt toppen. Det luktar avgaser i expansionskärlet. Dessutom rasslar det ännu mer från toppen. Säljaren är förstås mäkta förvånad
Tackar för mig innan jag säger något jag ångrar och åker hem.