3540
Sök

Låg tomgång på min Passat 1,8T-98

6 Inlägg
21 oktober 2011
Trådstartare
Har några fel på min Passat 1,8 T -98 som jag fått köpa billigt: dels är det för låg tomgång, ligger på ca 500, sedan har tanken sugits ihop och tankmätaren står hela tiden på tom.

Nån som har några tips hur man åtgärdar dessa två fel?

Kan det vara nått filter som är igensatt??? Kan dessa två fel ha ett samband???

OBS första gången jag skriver här så jag hoppas ni har överseende med det...

Hoppas på nått tips snälla ni
Senast redigerat av Limpan68 (22 oktober 2011)

3 Inlägg
22 oktober 2011
hur går den när du kör?

6 Inlägg
22 oktober 2011
Trådstartare
Går hur bra som helst när det är full tank, har dock märkt att den går ryckigt när det blir mindre soppa i tanken(Har hänt 2 ggr. har bara haft bilen i 1,5 vecka)

6 Inlägg
22 oktober 2011
Trådstartare
Lite mer info, tomgången ligger på ca 500 vid kall motor, går upp något när motorn blir varm, ligger då på ca 700

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
23 oktober 2011
Att tanken sugits ihop beror troligtvis på igensatt kolkanister, den sitter innanför innerskärmen, höger fram.
Vad gäller att buckla ut tanken igen så skulle jag tro på tryckluft.
Och vad gäller tomgången så som alltid: finns det några felkoder?

edit: korkad felskrivning
Senast redigerat av TS_quattro (25 oktober 2011)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

6 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
Ett till fel uppstod idag, bilen började gå ryckigt (kändes som om en "burk" försvann i bland), denna gången men full tank, måste nog ta den till en verkstad så dom får kolla den med sin dator...Eller vad tror ni?

6 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
Nu har jag hittat felet, Batteriet var dåligt!!!Hade ingen aning om att det kunde påverka tomgången(förmodligen en cell borta som gjorde att motor hamnade i nått "felläge" vid start), hur som helst...Nu går bilen perfekt, lika så tomgången:-)

Sök