23 oktober 2011
Trådstartare
Hej!
När jag köpte bilen så hade den stått stilla i ett garage i ca 5 månader enligt förra ägaren. Fick även med en ny nyckel med dosa samt en gammal, dessa var omkodade och jag har kunnat använda båda.
1 vecka efter att jag köpt bilen så skulle jag öppna den med larmdosan, det hände ingenting. Jag var då tvungen att klättra genom bageluckan för att sen komma in i bilen och kunna öppna motorhuven. Startade med kablar utan problem och allt var i sin ordning.
3 månader senare lånade mina föräldrar bilen i en vecka, den gick då endast ca 4 km tur och retur till bussen, utom en långsträcka, i mitten på veckan, ca 4 mil. 5 dagen när dem skulle starta bilen så gick det inte, dem öppna med dosan och rsten av elen fungerade. När dem startat upp bilen med startkablar så fungerade endast BENSIN/TEMPMÄTARE, TRIPPMÄTAREN som man kan nollställa själv, samt att SERVICE LAMPAN blinkar. Allt annat fungerar så som lampor i mätaren och varningssymbolerna som dyker upp vid start av bilen. Kört bilen i några veckor med GPS utan problem.
I fredags kväll när jag skulle köra hem bilen så märkte jag att den var lite svår startad.
Igår när jag gick ut på morgonen så vill den inte starta alls igen, hörs bara ett klickande ljud.
Kom gärna med förslag på vad detta kan bero på?
Känns som att jag bara jobbar i motvind.