Då var de dags att starta en projekttråd om min merca, kommer bli en uppfräschning och lite småfix, sen får man se var fantasin har att erbjuda!
Det är en Mercedes 190e 2.0 1992 som har gått 17.700 mil.
Har även köpt en reservdels bil, 190e 2.3 1987 med 17.800 mil på mätaren, kommer plocka lite grejer från denna, (fälgar bl.a) bilder kommer, ska även provbesiktiga den och beroende på vad som händer där så får vi se hur de artar sig, kanske blir en vinterbil?
Börjat med att ta bort säterna, förarsätet är lite knepigt och när man ändå är igång så kan man ju passa på och städa ur för den var riktigt häckig inuti.
baksäte ur.
Rent ska de bli!
Nu är de mesta urplockat och jag har städat och damsugit överallt så nu är de en bra förar/passagerarmiljö men upptäckte när jag meckade med förarsätet att det mekaniska under är skrot så får se vad som händer, men de löser sig.
Fått hem min träratt nu med som ska monteras inom kort.
Gammal ratt borta!
Ny ratt monterad! inte färdig än, ska provköra först så jag vet att de är helt rakt innan jag locktite:ar och fixar. Men klart bättre än original.
För de första så fick jag äntligen mitt körkort förra veckan, första dagen på mitt 18:e år!
Lämnade iväg bilen igår till Oskar som ska byta toppackning åt mig, är inte så jättehaj på merca motorer så inte värt att ge sig på't.
Kan även meddela att några tattarjävlar försökt knycka mitt dyrbara drivmedel men misslyckats totalt, resultatet blev ett sönderbändt tanklock och märken i bakskärmen, så jävla surt, men ska väl fylla i med lite lackstift på skärmen så får vi se hur de blir, tanklocket tar jag från den svarta mercan och lackar om..
De var nog de mesta, ska köpa sotsats imorgon och ta reda på någon som planar av toppen billigt, och när slutnotan är satt så ska de köpas roligare grejor till bilen!
Bytt fördelare, rotor, tändstift och tändkablar och de var helt otroligt vilken skillnad de blev! jämn tomgång och en markant skillnad på ork! sen såg väl de gamla grejerna inte för roliga ut heller
Även kastat i vita dioder i parkeringsljuset med, bild kommer!
alltid lika kul att se vad folk kan hitta på med en gammal merca inget fan av träratt, tycker din gamla var snyggare men den såg inte ut att vara i så bra skick? hursomhelst så bockar jag för prenumeration
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.