vill du ha det snyggt med ? isf måste du ta plåten fdrån en likadan bil utan lucka & kapa ur en del av taket där för att få samma välvning, annars bliré 2-3 kg spackel
vill du ha det snyggt med ? isf måste du ta plåten fdrån en likadan bil utan lucka & kapa ur en del av taket där för att få samma välvning, annars bliré 2-3 kg spackel
nej, det är coolt med vågigt tak! Edit på mitt förra, NU kan du inte få ett bättre svar
Svetsa dit en plåt bit sen spackla hummm det konstaterar att det kommer läcka in vatten vilket jag är fett trött på den har varigt igenlagd men läckte in vatten...
It's not how you stand by your car!!
it's how you race it!!!
Svetsa dit en plåt bit sen spackla hummm det konstaterar att det kommer läcka in vatten vilket jag är fett trött på den har varigt igenlagd men läckte in vatten...
Det kommer ju bara att läcka in vatten om du inte kan svetsa...
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Menade mer att du sa att det skulle läcka om du svetsade dit en plåtbit....
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
lättast är att såga ut kanten på tak lucks hålet öka stoleken lite gran sen tar man en ny plåt klipper den rakt o snyggt lägger den över hålet målar av denna plåt där du vill ha den sedan kapar du så det är ca 6 mm till sträcket så falsar du den kanten och på så vis blir det ingen höjd skillnad mellan plåtarna punktar försiktigt noga att plåtarna ligger tight hela tiden
Svetsa inte förstora bitar åt gången.. då riskerar du att hela taket slår sig. punkta fast på flera ställen först och svetsa korta bitar i taget och kyl med tryckluft imellanåt.
lättast är att såga ut kanten på tak lucks hålet öka stoleken lite gran sen tar man en ny plåt klipper den rakt o snyggt lägger den över hålet målar av denna plåt där du vill ha den sedan kapar du så det är ca 6 mm till sträcket så falsar du den kanten och på så vis blir det ingen höjd skillnad mellan plåtarna punktar försiktigt noga att plåtarna ligger tight hela tiden
Thomas: hur tänker du nu? när du säger att han skall kapa ur kanten runt hålet i taket? Då försvinner den nervikna/falsade förstärkningskanten i taklpten som är superlätt att svetsa i ju, taket blir då ostabilt mkt lättare. eller ?
Hitta en passande bit med plexi, forma den försiktigt med värme, och sedan limma fast med rutlim. Du har fortfarande en lucka (som du inte kan öppna dock) utan att kapa, svetsa, lacka mm.
Hitta en passande bit med plexi, forma den försiktigt med värme, och sedan limma fast med rutlim. Du har fortfarande en lucka (som du inte kan öppna dock) utan att kapa, svetsa, lacka mm.
Plexiglas är nog det dummaste man kan vä'lja till takluckeglas. det slaöö vara Lexan/Makrolon.
vid en smäll så splittras plexiglaset & bildar sylvassa projektiler, lite som kolfiber/glasfiber okså kan göra.
Hitta en passande bit med plexi, forma den försiktigt med värme, och sedan limma fast med rutlim. Du har fortfarande en lucka (som du inte kan öppna dock) utan att kapa, svetsa, lacka mm.
Plexiglas är nog det dummaste man kan vä'lja till takluckeglas. det slaöö vara Lexan/Makrolon.
vid en smäll så splittras plexiglaset & bildar sylvassa projektiler, lite som kolfiber/glasfiber okså kan göra.
trevlig helg
Lite OT.. men det med glasfiber har jag funderat på flera gånger.. Alla eftermarknads huvar i glasfiber/kolfiber.. hur bra "Viker" dom sig vid en krock eller får man dom i kupen.
Till alla er som tänker nu "men jag ska inte krocka".. så så tänker jag med.. men endå har jag blivigt påkörd 2 gånger så bilarna gått direkt till skrot. Får en att tänka om lite ibland.