har en 945 som e lite sug trimmad som ska få plågas i vinter. Så frågan är ska jag svetsa bakaxeln på den lr inte? kommer bli endel iskörning med så fort isen lagt sig ^^
Jag skulle nog lagt några slantar på en aussie locker istället, det är ändå inga stora pengar och det är inte så klurigt att byta till original igen (om du mot förmodan skulle ledsna på att åka brett) utav vad jag har hört från polarna..
Men men, vill du sladda mycket och lite mer kontrollerat för en liten peng så svetsa du
Lamelldiff? Har kört svetsad 242:a och det var jättekul på grus, snö & is. Mindre kul på asfalt. Så om du har minsta planerna på att i framtiden bruka bilen på allmän väg så råder jag dig att avstå, om du inte planerar byta hela axeln vid ett senare tillfälle förstås.
Sitter en i min och jag kommer aldrig mer ha en sån i nån bil.
Får man fråga varför?
Jag går på erfarenheterna jag har genom polarna som kör a l, har aldrig fått tillfälle att testa själv så jag kanske är lite underinformerad, enda nackdelen jag fått höra är att det låter lite mycket i låga hastigheter och att folk tittar pga detta.
Sitter en i min och jag kommer aldrig mer ha en sån i nån bil.
Får man fråga varför?
Jag går på erfarenheterna jag har genom polarna som kör a l, har aldrig fått tillfälle att testa själv så jag kanske är lite underinformerad, enda nackdelen jag fått höra är att det låter lite mycket i låga hastigheter och att folk tittar pga detta.
För det första är dom inte gjorda för denna sorts körning alla använder dom till. Ausse lockern togs fram för stora jeepar för att kunna få båda hjulen att driva när man kör offroad. Med lite lagom effekt och sladda asfalt så tar det hårt på dom. Körde min 2 somrar med mycket bus, max 1000 mil. Den började bli riktigt obehaglig på slutet.
Låser och hugger när man svänger runt trots att kardanen inte får nått "moment", så var den inte när den var ny.
Inte ens och fundera om svetsa eller ej när det gäller isbil eller vinterbil. Lamelldiff håller inte o längden, speciellt inte en beg. gammal en.
inga problem vet svetsat, riktigt skit kul MEN se till att ha bra vinterdæck fram annars kommer du fara rakt fram i varje korsning om inte du spinner. så blev det før mej med gamla 240n, slutade med det då jag satte dit riktiga vinterdæck fram
Sitter en i min och jag kommer aldrig mer ha en sån i nån bil.
Får man fråga varför?
Jag går på erfarenheterna jag har genom polarna som kör a l, har aldrig fått tillfälle att testa själv så jag kanske är lite underinformerad, enda nackdelen jag fått höra är att det låter lite mycket i låga hastigheter och att folk tittar pga detta.
För det första är dom inte gjorda för denna sorts körning alla använder dom till. Ausse lockern togs fram för stora jeepar för att kunna få båda hjulen att driva när man kör offroad. Med lite lagom effekt och sladda asfalt så tar det hårt på dom. Körde min 2 somrar med mycket bus, max 1000 mil. Den började bli riktigt obehaglig på slutet.
Låser och hugger när man svänger runt trots att kardanen inte får nått "moment", så var den inte när den var ny.
Inte ens och fundera om svetsa eller ej när det gäller isbil eller vinterbil. Lamelldiff håller inte o längden, speciellt inte en beg. gammal en.
Vet inte hundra om det är likadant med Ausse, men med många tävlingsdiffar så låter det mer och mer ju mer dom används, och det är inget märkligt med det, det ska knäppa och slå lite.
Jag går på erfarenheterna jag har genom polarna som kör a l, har aldrig fått tillfälle att testa själv så jag kanske är lite underinformerad, enda nackdelen jag fått höra är att det låter lite mycket i låga hastigheter och att folk tittar pga detta.
För det första är dom inte gjorda för denna sorts körning alla använder dom till. Ausse lockern togs fram för stora jeepar för att kunna få båda hjulen att driva när man kör offroad. Med lite lagom effekt och sladda asfalt så tar det hårt på dom. Körde min 2 somrar med mycket bus, max 1000 mil. Den började bli riktigt obehaglig på slutet.
Låser och hugger när man svänger runt trots att kardanen inte får nått "moment", så var den inte när den var ny.
Inte ens och fundera om svetsa eller ej när det gäller isbil eller vinterbil. Lamelldiff håller inte o längden, speciellt inte en beg. gammal en.
Vet inte hundra om det är likadant med Ausse, men med många tävlingsdiffar så låter det mer och mer ju mer dom används, och det är inget märkligt med det, det ska knäppa och slå lite.
Nämn nån sorts racediff som låter mer och mer? Av de värre sakerna som finns att få tag i är väl sellholms lamellrampdiff. Den är lika tyst och fin som en originaldiff när du inte påfrestar den.
Är de som du säger så låter det mer som ingen skött om diffen ordentligt.
Aussie lockern låter och slår pga sin konstruktion.
För det första är dom inte gjorda för denna sorts körning alla använder dom till. Ausse lockern togs fram för stora jeepar för att kunna få båda hjulen att driva när man kör offroad. Med lite lagom effekt och sladda asfalt så tar det hårt på dom. Körde min 2 somrar med mycket bus, max 1000 mil. Den började bli riktigt obehaglig på slutet.
Låser och hugger när man svänger runt trots att kardanen inte får nått "moment", så var den inte när den var ny.
Inte ens och fundera om svetsa eller ej när det gäller isbil eller vinterbil. Lamelldiff håller inte o längden, speciellt inte en beg. gammal en.
Vet inte hundra om det är likadant med Ausse, men med många tävlingsdiffar så låter det mer och mer ju mer dom används, och det är inget märkligt med det, det ska knäppa och slå lite.
Nämn nån sorts racediff som låter mer och mer? Av de värre sakerna som finns att få tag i är väl sellholms lamellrampdiff. Den är lika tyst och fin som en originaldiff när du inte påfrestar den.
Är de som du säger så låter det mer som ingen skött om diffen ordentligt.
Aussie lockern låter och slår pga sin konstruktion.
Ända jag har använt är lookright diff, den skulle väsnas en heldel, och det gör den med