3770
Sök

Svetsad bakaxel i vinter lr inte??

1 062 Inlägg
4 november 2011
Trådstartare
#1
tjo

har en 945 som e lite sug trimmad som ska få plågas i vinter. Så frågan är ska jag svetsa bakaxeln på den lr inte? kommer bli endel iskörning med så fort isen lagt sig ^^

mvh

Team Björkeryd

618 Inlägg
4 november 2011
#2
Klart som korvspad

1 217 Inlägg
4 november 2011
#4
Jag skulle nog lagt några slantar på en aussie locker istället, det är ändå inga stora pengar och det är inte så klurigt att byta till original igen (om du mot förmodan skulle ledsna på att åka brett) utav vad jag har hört från polarna..


Men men, vill du sladda mycket och lite mer kontrollerat för en liten peng så svetsa du smile


Med lem
1 127 Inlägg
4 november 2011
#5
Svetsa hellre än aussie locker.

Sitter en i min och jag kommer aldrig mer ha en sån i nån bil.


579 Inlägg
4 november 2011
#6
Det är bara att svetsa och se glad ut. Bättre att göra det på en isbil smile


Rallyförare
1 075 Inlägg
4 november 2011
#7
Lamelldiff? Har kört svetsad 242:a och det var jättekul på grus, snö & is. Mindre kul på asfalt. Så om du har minsta planerna på att i framtiden bruka bilen på allmän väg så råder jag dig att avstå, om du inte planerar byta hela axeln vid ett senare tillfälle förstås.


1 217 Inlägg
4 november 2011
#8
H3dlund skrev:
Svetsa hellre än aussie locker.

Sitter en i min och jag kommer aldrig mer ha en sån i nån bil.

Får man fråga varför?

Jag går på erfarenheterna jag har genom polarna som kör a l, har aldrig fått tillfälle att testa själv så jag kanske är lite underinformerad, enda nackdelen jag fått höra är att det låter lite mycket i låga hastigheter och att folk tittar pga detta.


Gislaved ArselBlanka
118 Inlägg
5 november 2011
#9
skit samma bara svetsa inte så svårt smile och kostar inte massa pengar. så om du vill ha kul köp antingen en lamell axel eller svetsa smile

//fartiZ

Med lem
1 127 Inlägg
5 november 2011
#10
Ksj skrev:
H3dlund skrev:
Svetsa hellre än aussie locker.

Sitter en i min och jag kommer aldrig mer ha en sån i nån bil.

Får man fråga varför?

Jag går på erfarenheterna jag har genom polarna som kör a l, har aldrig fått tillfälle att testa själv så jag kanske är lite underinformerad, enda nackdelen jag fått höra är att det låter lite mycket i låga hastigheter och att folk tittar pga detta.

För det första är dom inte gjorda för denna sorts körning alla använder dom till. Ausse lockern togs fram för stora jeepar för att kunna få båda hjulen att driva när man kör offroad. Med lite lagom effekt och sladda asfalt så tar det hårt på dom. Körde min 2 somrar med mycket bus, max 1000 mil. Den började bli riktigt obehaglig på slutet.

Låser och hugger när man svänger runt trots att kardanen inte får nått "moment", så var den inte när den var ny.

Inte ens och fundera om svetsa eller ej när det gäller isbil eller vinterbil. tongue Lamelldiff håller inte o längden, speciellt inte en beg. gammal en.


679 Inlägg
5 november 2011
#11
Råder inget tvivel! fram med svetsen!

Stressad BMW
120 Inlägg
5 november 2011
#12
svetsen sviker aldrig om man gör det ordentligt big_smile


.......
2 655 Inlägg
5 november 2011
#13
inga problem vet svetsat, riktigt skit kul MEN se till att ha bra vinterdæck fram annars kommer du fara rakt fram i varje korsning om inte du spinner. så blev det før mej med gamla 240n, slutade med det då jag satte dit riktiga vinterdæck fram smile

Old school JDM
176 Inlägg
5 november 2011
#14
Svetsa! big_smile

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı

20 Inlägg
5 november 2011
#15
har själv "aga diffad" bakaxel. de är roligt på både asfalt och grus, men de kmr nog blir roligare på snön. så bara fram med svetsen! smile

1 062 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
#16
Då blir det fram med svetsen då! jo rediga dubbdäck kommer jag ha fram

på isen sen så blir det ju självklart isdäck! big_smile

mvh

Team Björkeryd

27 Inlägg
6 december 2011
#17
H3dlund skrev:
Ksj skrev:
H3dlund skrev:
Svetsa hellre än aussie locker.

Sitter en i min och jag kommer aldrig mer ha en sån i nån bil.

Får man fråga varför?

Jag går på erfarenheterna jag har genom polarna som kör a l, har aldrig fått tillfälle att testa själv så jag kanske är lite underinformerad, enda nackdelen jag fått höra är att det låter lite mycket i låga hastigheter och att folk tittar pga detta.

För det första är dom inte gjorda för denna sorts körning alla använder dom till. Ausse lockern togs fram för stora jeepar för att kunna få båda hjulen att driva när man kör offroad. Med lite lagom effekt och sladda asfalt så tar det hårt på dom. Körde min 2 somrar med mycket bus, max 1000 mil. Den började bli riktigt obehaglig på slutet.

Låser och hugger när man svänger runt trots att kardanen inte får nått "moment", så var den inte när den var ny.

Inte ens och fundera om svetsa eller ej när det gäller isbil eller vinterbil. tongue Lamelldiff håller inte o längden, speciellt inte en beg. gammal en.

Vet inte hundra om det är likadant med Ausse, men med många tävlingsdiffar så låter det mer och mer ju mer dom används, och det är inget märkligt med det, det ska knäppa och slå lite.


Med lem
1 127 Inlägg
6 december 2011
#18
Falcken skrev:
H3dlund skrev:
Ksj skrev:

Får man fråga varför?

Jag går på erfarenheterna jag har genom polarna som kör a l, har aldrig fått tillfälle att testa själv så jag kanske är lite underinformerad, enda nackdelen jag fått höra är att det låter lite mycket i låga hastigheter och att folk tittar pga detta.

För det första är dom inte gjorda för denna sorts körning alla använder dom till. Ausse lockern togs fram för stora jeepar för att kunna få båda hjulen att driva när man kör offroad. Med lite lagom effekt och sladda asfalt så tar det hårt på dom. Körde min 2 somrar med mycket bus, max 1000 mil. Den började bli riktigt obehaglig på slutet.

Låser och hugger när man svänger runt trots att kardanen inte får nått "moment", så var den inte när den var ny.

Inte ens och fundera om svetsa eller ej när det gäller isbil eller vinterbil. tongue Lamelldiff håller inte o längden, speciellt inte en beg. gammal en.

Vet inte hundra om det är likadant med Ausse, men med många tävlingsdiffar så låter det mer och mer ju mer dom används, och det är inget märkligt med det, det ska knäppa och slå lite.

Nämn nån sorts racediff som låter mer och mer? Av de värre sakerna som finns att få tag i är väl sellholms lamellrampdiff. Den är lika tyst och fin som en originaldiff när du inte påfrestar den.

Är de som du säger så låter det mer som ingen skött om diffen ordentligt.

Aussie lockern låter och slår pga sin konstruktion.


27 Inlägg
6 december 2011
#19
H3dlund skrev:
Falcken skrev:
H3dlund skrev:

För det första är dom inte gjorda för denna sorts körning alla använder dom till. Ausse lockern togs fram för stora jeepar för att kunna få båda hjulen att driva när man kör offroad. Med lite lagom effekt och sladda asfalt så tar det hårt på dom. Körde min 2 somrar med mycket bus, max 1000 mil. Den började bli riktigt obehaglig på slutet.

Låser och hugger när man svänger runt trots att kardanen inte får nått "moment", så var den inte när den var ny.

Inte ens och fundera om svetsa eller ej när det gäller isbil eller vinterbil. tongue Lamelldiff håller inte o längden, speciellt inte en beg. gammal en.

Vet inte hundra om det är likadant med Ausse, men med många tävlingsdiffar så låter det mer och mer ju mer dom används, och det är inget märkligt med det, det ska knäppa och slå lite.

Nämn nån sorts racediff som låter mer och mer? Av de värre sakerna som finns att få tag i är väl sellholms lamellrampdiff. Den är lika tyst och fin som en originaldiff när du inte påfrestar den.

Är de som du säger så låter det mer som ingen skött om diffen ordentligt.

Aussie lockern låter och slår pga sin konstruktion.

Ända jag har använt är lookright diff, den skulle väsnas en heldel, och det gör den med smile


Med lem
1 127 Inlägg
6 december 2011
#20
Falcken skrev:
Ända jag har använt är lookright diff, den skulle väsnas en heldel, och det gör den med smile

Lockright, detroit locker, aussie locker..

Alla är lockerdiffar, samma funktion bara olika tillverkare. tongue



Sök