3740
Sök

Nylackad sevenfårti köra med i vinter?

9 Inlägg
8 november 2011
Trådstartare
Tjenare, får hem min 740 i veckan från lack, och jag undrar om det är helt att stå i kall duschen och riva sönder tusenlapparna att köra med den i vinter?

Kommer lacken ta mer skada än vanligt med allt salt p.g.a nylackad?

tack på förhand smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
8 november 2011
Låt den få härda "klart" i 2-3 veckor är mitt råd...Sen skulle jag stryka på nåt vax för att "försegla" lacken...Är jobbet bra gjort kommer den stå emot vintern galant, om inte så lär den "blomma ut" i olika nyanser av brunt lagom till sommaren...

Edit: Jag har själv en nylackad Passat -96 i garaget, o den har stått o "härdat" sen slutet av maj...Anledningen är inte att det behövs utan att min "vanliga" bruxis vekar ha svårt att hitta en ny ägare, så den får rulla vidare tills den blir såld, men inte längre än till i vår för då skall den bort om jag så skall behöva köra den till skroten lol. Lustigt att folk har sån milskräck, 36000 mil är nada på en välskött Passat, den startar i ur & skur, och trots rimligt utgångspris på blocket så är intresset ungefär noll big_smile
Senast redigerat av dawwe (8 november 2011)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 800 Inlägg
9 november 2011
Det lackas bilar året runt pga skador, så är bara förarbetet ordentligt gjort så är det inga problem.

Ubåtsingenjör
7 327 Inlägg
9 november 2011
om du har möjlighet att köra annan bil i vinter är det ju de bästa ... inte så kul att sätta en nylackad bil i en stolpe eller ett dike

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
9 november 2011
Det kan ju vara värt att ge den en komplett rostskyddsbehandling inklusive hålrum först.
Edit: Felstavning.
Senast redigerat av RD_87 (9 november 2011)

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök