Tänkte om någon kunde förklara lite hur plug n play fungerar, kan man mappa det med sin egen dator eller hur funkar det? Och vad kan man ställa på det? fattar ju att de bara är stt koppla i org härva men sen då, kan man mappa själv? Tänkte på de här http://www.badassparts.se/motorstyrning … h-rva.html Annars kör jag på fekzen!
Tänkte om någon kunde förklara lite hur plug n play fungerar, kan man mappa det med sin egen dator eller hur funkar det? Och vad kan man ställa på det? fattar ju att de bara är stt koppla i org härva men sen då, kan man mappa själv? Tänkte på de här http://www.badassparts.se/motorstyrning … h-rva.html Annars kör jag på fekzen!
Plug n play är att dom som säljer systemet har gjort kablarna klara så det bara är till trycka i kontakten till ECU:n. Med andra ord kan samma system finnas "med" pnp till en bil men inte till en annan. Jag rekomderar att du kör något sprut! Att köra chip är faktiskt väldigt begrensat. Ska du uppgradera motor byta snurra är de bara till att mappa om det är det inte med chip. (Absolut i get negativt om fekzen! Vet också att många kör med hans chipp o deras motorer lirar kanon!)
Okej tack för infon! men förstod inte, kan man mappa pnp själv med datorn eller va? Jag tänkte nöja mig med fekzen chip och min uppsättning, fekzen sa 360hk vid en bar och 400 vid 1,2bar, med min uppsättning med org prylar osv, det är ju bara en bus bil så de får räcka så!
Okej tack för infon! men förstod inte, kan man mappa pnp själv med datorn eller va? Jag tänkte nöja mig med fekzen chip och min uppsättning, fekzen sa 360hk vid en bar och 400 vid 1,2bar, med min uppsättning med org prylar osv, det är ju bara en bus bil så de får räcka så!
Ja alla pnp är ju eftermarknadssprut, och det är ju iden med sprut att man ska kunna mappa de själv Men pnp är liksom bara ett sätt att installera sprutet sen finns det ju oändligt me olika sprut så man kan inte berätta "om" pnp :p Vi kör smt6 och det verkar lovande vi har fått de till lira utan snuurbo nu:)
Jaha så de är en "adapter kabelhärva" kan man säga bara? jag har ett smt6 liggandes hemma! men de kan jag lika gärna koppla utan pnp:) men kommer köra på fekzen iallafall då, tack för infon!
Läst om en som körde med ett soppatryck på 8 bar ( ), Och han så att efter 0,3 börja bilen gå snålt. Så kan nog hålla med Totten lite. Men en bredbandslambda är ju ovärdelig vid trimning, där får man ju det väldigt svart på vitt
Läst om en som körde med ett soppatryck på 8 bar ( ), Och han så att efter 0,3 börja bilen gå snålt. Så kan nog hålla med Totten lite. Men en bredbandslambda är ju ovärdelig vid trimning, där får man ju det väldigt svart på vitt