3766
Sök

Volvo 740 tic B230ET 86 Går fett och ojämn tomgång

103 Inlägg
12 november 2011
Trådstartare
#1
b230et 86
Tja. Köpte denna rosthög för att ha som ett projekt.
Är färdig med rosten och allt annat förutom att den går oroligt och dricker mycket

Det jag tror att den går fett för det är att den dricker ca 2 liter milen och att stiften blir svarta eller sotiga.
Sen så är tomgången jätte orolig förutom när den är kall.
När den har blivit varm så pendlar den mellan 1000rpm och 600rpm ca.
Gjorde så när jag köpte bilen med
Den ryker lite vitt med men har varit inne på volvo så dem har kolla
så att inte toppackningen har gått på den-
Vad kan felet vara?

Det jag har gjort på bilen.
Bytt insugspackning.
Fördelare
Rotor
Tänd kablar
Stift
Rengjort vehuvsventilation
Rengjort tomgångmotor
Ställt tomgången utan resultat.
Nya vakuum slangar
alla oljor.
öppet filter
öppen dump
KOMMER EJ PÅ MER...
enhahne
Övningskörning

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(

Gött mos
1 096 Inlägg
13 november 2011
#2
Tjena Anders, hade du testat tempgivarn till sprutet? Har du gjort ett komptest?

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

103 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
#3
hallo, har bytat till en annan men de ha inte hjälpt. ja det har jag gjort och det ligger lika på alla cylindrar

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(

5 Inlägg
14 december 2011
#4
Har exakt samma fel på min 740 turbo från 90, Har gjort samma ändringar som du utan resultat sad Finns det någon på forumet som har någon ide på vad det kan vara?


179 Inlägg
15 december 2011
#5
Testa att koppla ur kallstartsspridaren. Givaren som styr den är den närmast torpedväggen. Antingen rycker du kontakten där eller på själva spridaren. Om den hakat upp sig så skickar den in bränsle hela tiden. Kolla så kontakterna är rätt kopplade också! kontakten till kallstarten är blå precis som spridaren men ska vara kopplad till motortempgivaren! många som kopplar fel på just den.


145 Inlägg
15 december 2011
#6
Min gamle Tic va likadan och den bytte jag Luftmassmätaren på och den blev kanon efter de, kan vara värt att prova med en annan?

Mvh Fredrik


5 Inlägg
3 februari 2012
#7
Lustigt det satt fel bränsledatabox i den plus att den var chippad... Det var de som ställde till de :p



Sök