Nu är det som så att ja tänkt koppla in baslåda och slutsteg i min Valp , men till saken hör att den att den har 24v system. Har kopplat in bilstereo till en 24/12v omvandlare men tror inte den orkar driva bas å steg , nån som har nö bra tips?
Nu är det som så att ja tänkt koppla in baslåda och slutsteg i min Valp , men till saken hör att den att den har 24v system. Har kopplat in bilstereo till en 24/12v omvandlare men tror inte den orkar driva bas å steg , nån som har nö bra tips?
Du får ha två st 24/12 omvandlare Blir inte bra om du kör allt på samma ^^
du har väl 2 st 12v batterier som på lastbil då är det bara o koppla på det ena batteriet
Så länge inte steget jordar på ett eller annat sätt mot karossen (antingen genom högtalarna eller att steget rent fysiskt sitter mot karossen) så funkar det. Men finns där minsta kontakt mellan steg och kaross blir det fyrverkeri eftersom du då får 24v.
Jag skulle dock inte rekommendera det...
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
jag har själv byggt ljud i en valp, för cirka 10.000kr ganska vågat jag vet, men funkar fint och spelar satan du drar 2 grova kablar från det batteriet bakom passagerar sidan. sen bygger du allt ljud utifrån det jag har 3 steg och en sterio inkopplat, se bara till att INGET skruvas i karossen, bygg allt av plywood eller liknande kan vara knas att köra omvandlare iomed att 24v valpen är possitivt jordad. har själv eldat upp 3 stycken sterios i denna valp på grund av att skalet på sterion hamnar mot karossen men lycka till!