Detta projektet handlar om min Saab 9000 Aero -97 som jag har gjort i ordning i huvudsak under vintern 2011-2012, men håller konstant på med nya modifieringar. Min vision är att hålla bilen så nära original som möjligt, men med... Visa mer
Kan man byta ut hela bakskärmen som på bilden utan att svetsa någonting verkligen?
Precis som pontiacen skrev, allt är svetsat så ett ett helvetes jobb. Får se om jag byter hela skärmen eller bara tar delarna jag behöver. Är främst detta som bör bytas...denna bild är dock tagen för 2 år sedan så frågan är hur mycket värre det har blivit...
Juste på tal om att få bilen i körbart skick, drivaxel är beställd! Det sluta med att jag köpte en från Upplands Bildemontering, kommer att skickas idag så bör anlända nån gång i början på nästa vecka
Köp dig ny damask till den yttre drivknuten och så byter du fettet i den också när du har fått hem den. Så vet du att den har nytt och fräscht fett. Samt en hel och fin damsk.
Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Köp dig ny damask till den yttre drivknuten och så byter du fettet i den också när du har fått hem den. Så vet du att den har nytt och fräscht fett. Samt en hel och fin damsk.
Byt den inre också tar bara 30min att demontera byta damask och montera sedan köra iväg och nu har du ju ändå drivaxeln lös nu tar de bara 5min att byta den inre
Byt den inre också tar bara 30min att demontera byta damask och montera sedan köra iväg och nu har du ju ändå drivaxeln lös nu tar de bara 5min att byta den yttre
Jag har kört utan drivknutsdamask hela sommaren på min... Det håller än!
Jag har kört utan dammast på höger sedan jag köpte bilen november 2011 haha...inga problem! Har en annan drivaxel som ska monteras nån dag.....besiktningen gillar ju att ge en bra att veta på det Vänster är dock fäsch oxh det är den som har vart problem