3726
Sök

Xenon 75W - ljusövervakning? E39

301 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Tänkte installera ett 75W xenonkit i helljuset i min 528i -98. Kommer ljusövervakningen acceptera detta? Behöver jag ett canbus-kit?

Om jag skaffar ett 55W xenonkit, funkar det bättre då?

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
8 december 2011
Jag har 55w xenon på helljuset och 35w xenon i halvljuset i min 540, på dessa har jag inget problem med ljusövervakningen. Jag har ingen canbus enhet till dom.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

301 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Niklasw skrev:
Jag har 55w xenon på helljuset och 35w xenon i halvljuset i min 540, på dessa har jag inget problem med ljusövervakningen. Jag har ingen canbus enhet till dom.

Ok, härligt! Vad tycker du om 75W i helljuset? Blir det för starkt tror du, med tanke på vägskyltar och annat som reflekteras?
Senast redigerat av yalouque (8 december 2011)

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
8 december 2011
yalouque skrev:
Niklasw skrev:

Ok, härligt! Vad tycker du om 75W i helljuset? Blir det för starkt tror du, med tanke på vägskyltar och annat som reflekteras?

Ljuset kan väl inte bli för starkt big_smile  Det fanns inte 75w xenon när jag satte i dom här kitten annars hade jag nog valt det till min också, så kör på med det,  jag är ändå väldigt nöjd med mina 55w så dom får sitta kvar.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

785 Inlägg
8 december 2011
Akta så du inte bränner dina reflektorer med 75w.. Kör på 55 max..

Its not the fart that kills, its the smell...

301 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Fredde_Vette skrev:
Akta så du inte bränner dina reflektorer med 75w.. Kör på 55 max..

Det är väl många som använt 100W halogenlampor till helljuset utan problem? Har dock inte läst något om E39:s reflektorer, är de extra känsliga? Vad kan motsvarande värmeutveckling hos halogenlampor vara? 60-70 Watt kanske? Lite säkerhetsmarginal måste reflektorerna väl trots allt ha, gällande värmen?
Senast redigerat av yalouque (8 december 2011)

747 Inlägg
8 december 2011
Tror inte det kommer vara något problem med värmen men det jag hade sett över är att dra nytt kablage isf till helljuset då startströmmen kommer vara tok för mycket för original kablaget.

/ Toni Larsson

301 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
tonimakaroni skrev:
Tror inte det kommer vara något problem med värmen men det jag hade sett över är att dra nytt kablage isf till helljuset då startströmmen kommer vara tok för mycket för original kablaget.

Kan inte tänka mig att det skulle behövas. Någon mer som tror det?

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
9 december 2011
yalouque skrev:
tonimakaroni skrev:

Kan inte tänka mig att det skulle behövas. Någon mer som tror det?

Jag hade dessa under första året med bilen och de var aldrig några problem, dom är på 94w. Sen kan de ju vara lite annorlunda med startströmmen för xenonbarlasterna på 75w.

http://www.xenonkungen.com/se/art/h7-po … -6000k.php
Senast redigerat av Niklasw (9 december 2011)

Sök