Man är ju inte som alla andra så jag gick o köpte mig en saabcombi för en billig peng.
Problemet var ju automatlådan som läckte olja och därför fungerade inte backen, men det gick bra att köra alla andra växlar. Eller ja alla växlar drev framåt även neutral o det var ju inte så bra.
Men nu står jag i dagsläget med den nya lådan i bilen och ska pilla dit drivaxlar o annat krafs sen ska det bara fyllas olja och hoppas på det bästa.
Bilen i övrigt är fräsch för att vara en 01:a med stora stereon o helläder med fläktar i.
Senare planer blir väl:
( x ) = Klart
( / ) = Påbörjat
( I ) = Inköpt
Vita Dioder i parkeringljus ( X )
Blåa Dioder i innerbelysning ( X )
Blåa Dioder i skyltbelysning ( I )
Xenon / megablue ( )
Nya emblem på huv,bagage,ratt ( I )
Lacka kofångare ( )
Lacka handtag ( )
Väghållninssats ( )
Etanolkonvertering ( )
Fyller väl på listan eftersom.
Här fanns ett växellådsfäste.
Läcker som ett såll.
NYa gamla lådan har gått 31000 mil men växlar som en dröm ska den göra mjukt o fint.
Bankade in nya packboxar tyckte det var lika bra även om dom gamla inte såg alltför sletna ut.
Lådan på väg in i bilen Ni kan tänka att det var trångt med subframen liggandes under bilen och två ben från motorlyften plus en domkraft.
Nu så äntligen är den på god väg in , sen drog jag fast convertern med nya bultar också, kändes bra.
Till slut ska man göra ett sånt här jobb så är nog en lift bra o använda tillsammans med växellådslyft just i det moment där lådan ska ihop igen.
Att ta isär var ju mindre problem då tyngdlagen var på min sida.
Jag får återkomma här snart för ikväll ska lådan fyllas med olja o kontrolleras.
Vet någon om man behöver använda tech 2:a för att gifta in den nya lådan??????
Tommy Out