3224
Sök

Köpråd: Familjebil

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 januari 2012
Detta är då inte min avdelning då jag har en Dodge van för att få plats med mitt enda barn & slippa fälla ihop vagnen. Men är det inte köpläge på SAAB nu? Jag tycker att jag sett en jävla massa billiga sådana nu. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

2 182 Inlägg
8 januari 2012
Toyota Corolla, farsan hade minst problem med dem då han ägde två på raken. Dock så beskrev han dem som lådor på hjul, skittråkiga men pålitliga å billiga.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
8 januari 2012
Ett kort inlägg: i en A4 sitter en person på 180cm INTE bekvämt i baksätet. Sitter en normallång person i framsätet är benutrymmet obefintligt i baksätet.

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
8 januari 2012
Felplacerad skrev:
Det där med att sitta bekvämt i baksätet, alltså det gör man väl inte i någon modern bil om man har långa ben ?
Jag får ont i knäna i vilken bil jag än sitter i med mina 190+cm, man kan ju vara 180+ och ha långa ben också.
Finns det någon mirakelbil? I min s40 och v40 kan jag inte sitta bak.

Skoda Roomster, förvånande nog.  Har en sån och jag (185cm) sitter bekvämt och kör medan polaren (183cm) sitter hur bra som helst i baksätet med ett gäng cm kvar tills knäna tar i sätesryggen.

[EDIT]
Det tredelade baksätet går att skjuta i längdsleds oberoende av varandra, därför kan man få väldigt bra benutrymme.
[/EDIT]
Senast redigerat av Bebben (8 januari 2012)

Aldrig nöjd
804 Inlägg
8 januari 2012
Felplacerad skrev:
Det där med att sitta bekvämt i baksätet, alltså det gör man väl inte i någon modern bil om man har långa ben ?
Jag får ont i knäna i vilken bil jag än sitter i med mina 190+cm, man kan ju vara 180+ och ha långa ben också.
Finns det någon mirakelbil? I min s40 och v40 kan jag inte sitta bak.

Passat, E-klass och Skoda Superb är tre bilar jag upplevt haft gott om utrymme i baksätet (är ca 190cm). Även Ford Mondeo har ganska gott om benutrymme men det har man ju inte så stor nytta av när bilen står i verkstaden 90% av tiden. tongue

Livet är för kort för att äga Volvo.

6 Inlägg
8 januari 2012
http://www.expressen.se/motor/1.2120169 … alternativ

är en bil jag skulle rekommendera:-)

Alfa Romeos: GTV6 -83, 156 V6 -02, 156 2,0 -01
Audi A4 1,9 Tdi -01

Of World
3 370 Inlägg
8 januari 2012
Nisse1 skrev:
MilleN skrev:
Kolla de lite nyare Opel Vectra, gärna OPC smile

Tror för övrigt det är svårt att hitta en bil i storleken du är ute efter som drar 0,8 blandad körning.

Går inte stänga av airbag på passagerarstolen på Vectra väl? hmm

gick på min.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

175 Inlägg
9 januari 2012
opel_vectra_gts skrev:
Nisse1 skrev:
MilleN skrev:
Kolla de lite nyare Opel Vectra, gärna OPC smile

Tror för övrigt det är svårt att hitta en bil i storleken du är ute efter som drar 0,8 blandad körning.

Går inte stänga av airbag på passagerarstolen på Vectra väl? hmm

gick på min.

Ok.
Då är det nog att Opel verkstäder oftast inte vill stänga av den.

Sök