Frågan är ju den också (tycker jag)
-Ska bilstereon användas med motorn puttrandes på tomgång eller rent av avstängd?
-eller ska motorn rusa på 2000varv/minuten typ?
På fråga ett svarar jag alltid att Amptimmarna är viktigast samt återhämtn.
På fråga två blir svaret -Då kan man använda enklare batterier (beroende på utrustning förstås)
Som sagt -Ström är viktigt, annars börjar systemet med distortion, dvs ljudet tappas i form av att sinusvågerna skärs av på toppar och dalar, vilket kan generera i haveri, speciellt på diskanter.
Detta vet vi som tävlat i ämnet dB-Drag. Där strämmen tar slut spelar vi inte högre, eller så pajar grejerna pga av för mkt muskler -ja det händer också.
Så mitt tips är -snåla aldrig in på strömmen. Kolla hur mkt dina slutsteg samt anläggning tar maximalt i Amp och tänk även på att om du inte har batteriisolatorer så ska dessa batterier förhoppningsvis också kunna starta bilen, detta även om anläggningen spelar. Bärjar anläggningen missljuda så saknas förmodligen ström.
Tänk också på att ha en eller fler generatorer som klarar ladda de batterier som väljs, det är ju och en del i grunden, men jag antar att denna fråga redan är förstådd
Lycka till med batterival