HEJSAN ALLA TURBOTOMTAR!
Jag var i garaget igår och rev ner hela framvagnen. Allt gick ganska smidigt, sånär som på några rejält rostiga skruvar och muttrar. Men med lite värme (snarare mycket) så gick det att få loss allt.
Påbörjade renovering med att ta bort all rost och att pressa ur alla bussningar, det sistnämnda visade sig vara ett rent HEL*ETE! Fy f*n va det satt fast. Men med 40ton hydraulpress och diverse tillhyggen gick det till sist bra.
Pressade i nya polyuretanbussningar som jag köpt från L-M-R.se till sponsorpris. Ett stort tack, återigen, till dem! Hade dock fått fel bussningar till krängaren, har ju 22mm krängare och de skickade med 20mm bussningar, menmen det löser sig nog.
Fjäderbenen är klara för montering, väntar bara på nya fjäderbenslagringar som jag beställt.
Köpte btw, nya spindelleder på biltema, nån som har nån erfarenhet av dem? Alla andra kostar typ 300kr+/st medans biltema tar 149kr/st, vilket är lite märkligt, men det lär väl visa sig om det funkar eller glappar...
Köpte även "polisstagen", dom som sitter på 960 std och 940 polisbilar. Tänkte att de var lika bra att montera när man ändå hade allt nedmonterat:)
Här kommer lite bilder från mekandet:)
Väck med rost och smuts!
Efter 28000mil är bussningarna uppenbart slut! Dags för uppfräschning!
Putsat och nya bussningar!
Lite färg och grejjerna ser ut som nya!
Resultatet från dagens bravader! Passade även på att putsa och kleta på lite färg på övre fjäderskålarna. NYTT & FRÄSCHT!!!
Det var allt för den här gången. Vi hörs och ses!