3143
Sök

Batteri Kokar över / bubblar över !!! hjäälp bytt 2 batterier !

405 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
som det står i rubriken batteriet kokar /bubblar över .. hittar ej felet o har ingen multimeter kan ej åka bort ö köpa -.- för bilen är stilla ! det stinker och ryker ut batteriet ! är det något känt fel på Audi a4 1.8 - 96 ??

misstänker generatorn och planera på o ta generatorn från min audi a4 1.8t tror ni det funkar ?

7 277 Inlägg
7 mars 2012
Låna någons multimeter då.
Billigare än att sitta och byta delar hit och dit.

405 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
hade varit lätt det med men känner ej någon med en sån .. fan man blir dum i huvudet av att ba vänta . får la fråga grannen !

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
7 mars 2012
Så blev det i en Skoda jag hade när voltregulatorn va paj. Den laddade 17 volt. Bubblade, fräste och luktade om batteriet.
Du kan ju prova att bara flytta över voltregulatorn ifrån den andra? Den brukar sitta på baksidan av generatorn med två skruvar bara, går fort och lätt.
Senast redigerat av marwin_of_sweden (7 mars 2012)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

405 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
faan vad nice tack så mycket jo men ska kolla upp det !

Forummoderator
18 132 Inlägg
7 mars 2012
marwin_of_sweden skrev:
Så blev det i en Skoda jag hade när voltregulatorn va paj. Den laddade 17 volt. Bubblade, fräste och luktade om batteriet.
Du kan ju prova att bara flytta över voltregulatorn ifrån den andra? Den brukar sitta på baksidan av generatorn med två skruvar bara, går fort och lätt.

Håller med. Regulatorn åt pipan. Kanske krämar den ur sig över 20 volt. Inte bra alls för bilen. Fixa innan du kör.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

405 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
jp då ska försöka tusentack !

Sök