4129
Sök

Risk för böter/ombesiktning med xenon i dim/halvljus

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
27 april 2012
Bjork_Pagen skrev:
Det hade ja aldrig godkännt, så länge inte någon lampa sitter monterad behöver inte dimljusen fram fungera även om insatsen sitter där, finns ingen lag heller på dimljus fram! Dock skall där vara fungerande dimljus bak som oftas inte kontrolleras!
Alex-s skrev:
jaghardittnamn skrev:
fast ni som säger att dimljus måste funka om man har monterat..... ni har helt fel, de behöver inte lysa på sbp, men OM dom lyser så måste dom vara rätt inställda, men min fråga var om man blev tagen av polisen pga xenon i dimljus o de blir ombesiktning, om dom DÅ måste funka?

förklara då hur man kan få "dimljus, ur funktion" på SBP.

det är när en är trasig kom det fram till smile

1 283 Inlägg
28 april 2012
gamlingen skrev:
monno skrev:
gamlingen skrev:

[/b]

Tjänstefel

Lyser dom så ska dom va rätt inställda

Ja inte sörjer jag för det, jag slapp ju ombesiktining;) Och när han drog ut kabeln så lös dom ju inte längre.. Men ja inte kan jag tänka mig att det var helt rätt, men lika glad är jag för det:P

Inget får ju ändras/ röras på bilen när man väl kört in den.

Dom får ju justera ljusen? Det har dom gjort på båda mina 940 när jag besiktat. Första gången stod det med på protokollet att "Halvljus har korrigeras av besiktningsman" eller nått.

Xenoholic
2 559 Inlägg
28 april 2012
hedley skrev:
JimpeBoy skrev:
hedley skrev:

Klart! Parkering/positions ljus big_smile

Tror han menar om du verkligen har xenon i positionsljusen och inte dioder som lyser vitt? tongue

Nope komplett xenon kitt, har dock plockat bort för hel/halvljus p.ga bes tongue

Inte möjligt att få se en bild på denna montering?
Tror du är först/ensam med det.
Inte ens JAG har det. tongue

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

5 198 Inlägg
28 april 2012
Vita_Vargen skrev:
gamlingen skrev:
monno skrev:

Ja inte sörjer jag för det, jag slapp ju ombesiktining;) Och när han drog ut kabeln så lös dom ju inte längre.. Men ja inte kan jag tänka mig att det var helt rätt, men lika glad är jag för det:P

Dom får ju justera ljusen? Det har dom gjort på båda mina 940 när jag besiktat. Första gången stod det med på protokollet att "Halvljus har korrigeras av besiktningsman" eller nått.

Dom får göra det ..

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
28 april 2012
gamlingen skrev:
Vita_Vargen skrev:
gamlingen skrev:

Dom får göra det ..

jag har flera gånger varit med om att jag får prova justera dom själv på plats. dom har ljusinställningsvagnen full av verktyg just för att ställa ljusena

Sök