4289
Sök

Större turbo fast med original programvara ?

114 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
Hej. Jag kanske kommer med lite dumma frågor här. Men det är så att jag uppgradera S4:an för inte så länge sen !
Men är lite trött på att montera ner original och montera uppgraderingen.

Men man använder uppgraderingspaketet med original programvara samt spridare, det gäller väl fungera för besiktningen? Om man använder allt original förutom turbo & grenrör?

Dock är grenröret customgjort.

Finns någon här på garaget som har någon erfarenhet om detta?

Välkommen att höra av sig då jag vill ut och köra lite S4 smile

Olika
907 Inlägg
29 mars 2012
Dahl_S4 skrev:
Hej. Jag kanske kommer med lite dumma frågor här. Men det är så att jag uppgradera S4:an för inte så länge sen !
Men är lite trött på att montera ner original och montera uppgraderingen.

Men man använder uppgraderingspaketet med original programvara samt spridare, det gäller väl fungera för besiktningen? Om man använder allt original förutom turbo & grenrör?

Dock är grenröret customgjort.

Finns någon här på garaget som har någon erfarenhet om detta?

Välkommen att höra av sig då jag vill ut och köra lite S4 smile

Byter du spridare måste du även byta programvara annars kommer den gå fett och få problem med avgasvärdena på besktningen.

Mvh
Fredrik

114 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
Jo jag har ju originalspridare och programvara då jag har 2 boxar. Men frågan är om dom klankar ner på större turbo?

kika på bilderna på S4an så kanske du förstår varför jag är orolig att dom klankar ner på deT tongue

fast med originalprogramvara och spridare så gäller ju den få den original effekt?
Senast redigerat av Dahl_S4 (29 mars 2012)

Olika
907 Inlägg
29 mars 2012
Dahl_S4 skrev:
Jo jag har ju originalspridare och programvara då jag har 2 boxar. Men frågan är om dom klankar ner på större turbo?

kika på bilderna på S4an så kanske du förstår varför jag är orolig att dom klankar ner på deT tongue

fast med originalprogramvara och spridare så gäller ju den få den original effekt?

Motorn är ju uppenbart modifierad med den där jättesnurran men det är ju ett lotteri varje gång...

Mvh
Fredrik

114 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
Okej. Ja då får det vara ! Synd att man inte kan hitta ett konkret svar bara =/

56 Inlägg
29 mars 2012
det funkar men den kommer ju inte att gå optimalt men dom kan klanka ner på dens storlek att det är om byggt såman kan åka på regbes...

/Alex

Sök