2030
Sök

22årig mc förare avlider erfter en vild polis jakt nu anklagas polisen.

Forummoderator
26 390 Inlägg
19 april 2012
robzter skrev:
eller så fick han panik efter att dom märkte helikoptern och då spårade det ur totalt.

Mack skrev:
Busgrabb skrev:

Ja han är inte oskyldig men stressades/pressades upp i bra mycket högra fart och omkörningar än vad det hade varit annars.

Snälla, säg mig, när blev han stressad?

"Ohnej, jag har en snutbil bakom mig..dags att gasa". Var det så han tänkte?

En normalt sinnad människa hade i så fall känt att det var lönlöst, och stannat.
Dock är det inte alla som lägger märke till en helikopter ovanför sig, när man i stort sett ligger ner och susar fram längst kurviga motorvägar i hög fart..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
19 april 2012
robzter skrev:
med dom fordonen du har skulle jag inte heller tänka tanken tongue

Mack skrev:
Busgrabb skrev:

Ja att försöka komma undan med adrenalinet pumpandes gör ju att körningar och agerandet blir lite annorlunda än annars.
Du har kanske inte provat men kan lova dig att så är det.

Jag är inte så jävla dum att jag provar ens om jag hade velat.
Ursäkta svordomen.

Tänkte precis detsamma men orkade inte tongue

Autotech

Forummoderator
26 390 Inlägg
19 april 2012
robzter skrev:

Mack skrev:
Busgrabb skrev:

Ja att försöka komma undan med adrenalinet pumpandes gör ju att körningar och agerandet blir lite annorlunda än annars.
Du har kanske inte provat men kan lova dig att så är det.

Ursäkta svordomen.

Detsamma.

4 Inlägg
19 april 2012
varför kör man förfort jo för hastighetsgränserna är rena skämtet korka i 80 km/h  är ju löjligt 2012 dagens fordon är inte gjorda för såna meshastigheter var 30talet det nej  minst 160Km/ på motorväg eller fri fart men då får inte staten in några pengar polisens böter är bara bötesinsamling åt staten har inget med trafiksäkerhet å göra.
Senast redigerat av Sluggern (19 april 2012)

757 Inlägg
19 april 2012
skulle säga att min rx-7a har klarat precis det dom christoffer försökte med.

Mack skrev:
robzter skrev:

Mack skrev:

Ursäkta svordomen.

Detsamma.

Forummoderator
26 390 Inlägg
19 april 2012
robzter skrev:

Mack skrev:
robzter skrev:

Detsamma.

"det dom christoffer"

Va?

3 354 Inlägg
19 april 2012
Sluggern skrev:
varför kör man förfort jo för hastighetsgränserna är rena skämtet korka i 80 km/h  är ju löjligt 20012 dagens fordon är inte gjorda för såna meshastigheter var 30talet det nej  minst 160Km/ på motorväg eller fri fart men då får inte staten in några pengar polisens böter är bara bötesinsamling åt staten har inget med trafiksäkerhet å göra.

o jag antar att människan är mer anpassad för höghastighet nu än för en knapp mansålder sen?
kvittar hur bra fordonen är finns fortfarande mänskliga faktorn då man kan sj kontrollera gas o styrning

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Rejsa ?
2 959 Inlägg
19 april 2012
Mack skrev:
robzter skrev:

Mack skrev:

Detsamma.

"det dom christoffer"

Va?

Som kanske....roll

Autotech

9 Inlägg
19 april 2012
som dom sa i debatten så kör 99.9% motorcyklister LUGNT, även om dom inte håller hastigheten smile

Gurra101 skrev:
Busgrabb skrev:
Gurra101 skrev:

'

Jo men killen får ju inte agera hur som helst iheller! Tycker det är vinklat som fan mot polisen för det
är ju mer än denna killen som skulle behöva ta sin båge och köra på en riktig bana istället för att leka med sitt och
andras liv på allmän väg! Som sagt han drog ju för bi polisen första gången i hög hastighet innan polisen börja jag han! Så han tänkte nog ligga i höga hastigheter polis eller ej!

Ja han är inte oskyldig men stressades/pressades upp i bra mycket högre fart och omkörningar än vad det hade varit annars.

Jo men ingen kan förneka att motorcyklister är en jävla fara på vägarna för dom leker lite för mycket!! Ingen kan säga emot!

90 Inlägg
19 april 2012
Busgrabb skrev:
Gurra101 skrev:
Busgrabb skrev:

Ja han är inte oskyldig men stressades/pressades upp i bra mycket högre fart och omkörningar än vad det hade varit annars.

Jo men ingen kan förneka att motorcyklister är en jävla fara på vägarna för dom leker lite för mycket!! Ingen kan säga emot!

Vissa ja, men finns bra mycket mer farligt man kan lägga Polisen resurser på än att sätta in ca 50 personer för att försöka stoppa en mc förare som har gjort sig skyldig till fortkörning och vårdslöshet i trafik.

Det var onsdag kväll kl 21. Känns inte som att det var så mycket annat spännande som hände då. Sen kan man säga vad man vill om deras agerande. Vart är alla polis-mc t.ex som bör jaga honom istället för en civare?

Forummoderator
26 390 Inlägg
19 april 2012
Busgrabb skrev:
Mack skrev:
robzter skrev:

"det dom christoffer"

Va?

Som kanske....roll

Aha.
"Som".
Väntar dock fortfarande med poängen?

1 283 Inlägg
19 april 2012
Polisens agerande var inte det bästa, men jag ser inte direkt det som nån orsak till att han dog.
Polisen tog onödiga risker för andra trafikanter när dom dundra på i 200 blås även fast dom var mil efter mc'n.
Båda gjorde fel, men polisens agerande var inte orsaken till att han dog, det var ju för att han körde för snabbt. Fanns ingen anledning för honom att göra det då polisen inte längre "aktivt" jagade honom. När jag säger för snabbt menar jag att han körde snabbare än vad han kunde hantera.

4 Inlägg
19 april 2012
sen använda civilbil är fegt jävligt fegt den skall bara användas när dom spanar på något inte jag trafikanter med som vanligt är ju polisen fega kräk. gömmer bilar vid hasthetskontroller  superfegt

Rejsa ?
2 959 Inlägg
19 april 2012
Vita_Vargen skrev:
Polisens agerande var inte det bästa, men jag ser inte direkt det som nån orsak till att han dog.
Polisen tog onödiga risker för andra trafikanter när dom dundra på i 200 blås även fast dom var mil efter mc'n.
Båda gjorde fel, men polisens agerande var inte orsaken till att han dog, det var ju för att han körde för snabbt. Fanns ingen anledning för honom att göra det då polisen inte längre "aktivt" jagade honom. När jag säger för snabbt menar jag att han körde snabbare än vad han kunde hantera.

Jo men han hade troligen aldrig varit där vid den tiden och stunden om han inte haft snuten efter sig innan...så troligen hade han varit vid liv idag.

Autotech

613 Inlägg
19 april 2012
Busgrabb skrev:
Gurra101 skrev:
Busgrabb skrev:

Ett flintmongo med två loserbilar som sitter och är kaxig på ett forum visar jag ingen respekt för!

Visa lite respekt för fan för killen och hans anhöriga.
Han var kanske ung och "dum" men det gör inte att man som Polis kan agera hur som helst.

'

Jo men killen får ju inte agera hur som helst iheller! Tycker det är vinklat som fan mot polisen för det
är ju mer än denna killen som skulle behöva ta sin båge och köra på en riktig bana istället för att leka med sitt och
andras liv på allmän väg! Som sagt han drog ju för bi polisen första gången i hög hastighet innan polisen börja jag han! Så han tänkte nog ligga i höga hastigheter polis eller ej!

han skulle fan aldrig satt sig på hojen utan kort och regplåtar
ger man sig in i en farlig lek kan det sluta illa

1 515 Inlägg
19 april 2012
Vita_Vargen skrev:

Enligt vittnen så ankom de första polsierna dryga 40sec ( snabba sec, så dryga 30 kanske? ) efter att han föll omkull. Så de jagade honom Aktivt, Jaa. Blev beordrade att dra sig tillbaka men icke utan fortsätter i 200 utan sirener eller blåljus efter honom.

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

1 283 Inlägg
19 april 2012
Busgrabb skrev:
Vita_Vargen skrev:

Jo men han hade troligen aldrig varit där vid den tiden och stunden om han inte haft snuten efter sig innan...så troligen hade han varit vid liv idag.

Så kan man ju inte resonera... då var det ju den som satte upp vägbommens fel med eller? Hade inte han satt upp den där hade han inte kunnat köra in i den.

Forummoderator
26 390 Inlägg
19 april 2012
Busgrabb skrev:
Vita_Vargen skrev:

Det var mycket "troligen" i den meningen du.
Han hade lika gärna kunnat stannat motorcykeln, försökt ställa den på stödet men i stället satt ner stödet i foten och blivit förgiftad av smutsen, för att sedan avlidit några veckor senare.
Knappast troligt, men hade ändå varit möjligt..

3 354 Inlägg
19 april 2012
Sluggern skrev:
gömmer bilar vid hasthetskontroller  superfegt

Superfegt?
Tackar jag nu gladeligen för att de gömmer sig bara för det.
Skyller man på sånt och klagar på att polisen gömde sig när jag körde för fort så förtjänar man verkligen böterna.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

90 Inlägg
19 april 2012
En annan grej jag undrar är hur han kunde missa att tunneln var avstängd? Jag menar det är inte bara en bom och inget mer utan det är ju massa skyltar och pilar som pekar och blinkar.

Sök