4296
Sök

Sänka/coilover opel astra g kupé-01

138 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
Tjena, nu är det så att jag ska/vill sänka/stoppa dit coilover på min opel astra bertone-01 och undrar följande

1' Hur mycket kan man sänka utan att det tar i någonstans med original fälgar/däck?

2' Hur mycket kan jag sänka innan man behöver ställa om framvagnen?

3' Är dom gnälliga på besigtningen om jag sänker denna bil?

/André

325 Inlägg
17 april 2012
Kör hårt!

1: Det är det som är det fina med coilovers att dom är steglöst ställbara. Prova dej fram helt enkelt smile

2: När du igentligen bytt ut vilken komponent som helst i hjulupphängningen bör du göra en fyrhjulsmätning. Det är lätt som fan att rubba original inställningarna. Då ser man om det pekar snett och kan då räta ut det. men det blir ju iallafall "fel" vinklar på bärarmar m.m. oavsett om du sänker 0.0001mm eller 10000mm (eller för den delen höjer).

3: Besiktingen är "alltid" gnällig mot allt som inte är original. Men några större problem ska det vell inte vara (hoppas jag, då jag själv ska besikta med det i sommar big_smile ) Det fina här med coilovers är ju också att man kan ställa upp dom lite så att du kommer in i hallen iaf smile

Hoppas det hjälpte lite och lycka till, det kommer bli riktigt nice smile

OPEL

138 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
C_Nordenstahl skrev:
Kör hårt!

1: Det är det som är det fina med coilovers att dom är steglöst ställbara. Prova dej fram helt enkelt smile

2: När du igentligen bytt ut vilken komponent som helst i hjulupphängningen bör du göra en fyrhjulsmätning. Det är lätt som fan att rubba original inställningarna. Då ser man om det pekar snett och kan då räta ut det. men det blir ju iallafall "fel" vinklar på bärarmar m.m. oavsett om du sänker 0.0001mm eller 10000mm (eller för den delen höjer).

3: Besiktingen är "alltid" gnällig mot allt som inte är original. Men några större problem ska det vell inte vara (hoppas jag, då jag själv ska besikta med det i sommar big_smile ) Det fina här med coilovers är ju också att man kan ställa upp dom lite så att du kommer in i hallen iaf smile

Hoppas det hjälpte lite och lycka till, det kommer bli riktigt nice smile

Tack för infon;) ska snart beställa hem en från typ england kommer upp med bilder snart å kommer göra bilen online i samma veva;)
men det där med att komma in i hallen , hehe tror det kan bli lite svårt sen då ,för har 2cm till gogo när jag ska skjuta in domkraften fram på bilen redan nu big_smile

325 Inlägg
17 april 2012
C_Nordenstahl skrev:
Låter nice det smile

Men du finns det inte å få tag i coils till Astra G i sverige då? Det fanns ju till Vectra C så big_smile

OPEL

Sök