Bildlös uppdatering.
Bytte till mig en 318 vanmotor utan fördelare och inget TBI grejs. har fortf inte fått tummen ur att hämta den dock. Rullkamsblock är ju fint iaf
sen fick ju Overdriver för sig att ploppa ner en 408cui smallblock i sin duster. så jag blev så illa tvungen att köpa den gamla, eller, började med bottendelen (smidda grejor är ju trevligt) som jag skulle smälla på mina magnumtoppar på med tillhörande insug, köra insprutning och hänga på turbon.
slutade dock med att jag köpte hans hela motor utan turboinstallationen. tänker börja köra sugmotor med förgasare för att få igång skiten, är ju en jävla massa kvar på bilen fortf.
just nu sitter tummen i att jag dragit av två gängtappar i ena drivaxeln när jag borrade om bultcirkeln, fick dom urbrända med gas och hålen igensvetsade. nu är det lögn i helvete att hitta nån som kan borra skiten. har lagt ut några trådar hos olika företag och har hittat ett som nog kan svarva till ytan och fräsa upp hålen. utöver det, saknar jag massor med vitala delar till resten av bilen. ska när det blir lite mer ljummet i luften slipa och måla lite i skuffen, svetsa i tanklådan, och börja bygga buren tänkte jag.
är väl ungefär det som händer här. blir nog en sväng till garaget i helgen o då kan det finnas risk för bilder.
specen på motorn är ungefär som följer:
318 med portade 360 toppar, smidd 340 vev, lågkomps TRW kolvar,
Edelbrock dualplane performer insug
Mallory unilite fördelare
Två Biltema 52-203 bränslepumpar
Catchtank
ungefär, tror jag