3208
Sök

Skillnad mellan angel eyes och oneblock angel eyes?

4 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Tjenare! Var o köpte en Bmw 318 e36 här om dan, o tänkte köpa angel eyes till den. Men förstår inte riktigt skillnaden mellan vanliga angel eyes o oneblock angel eyes! Vad är skillnaden?

Undrade också över om man ska satsa på hela lyktor eller bara ringarna?

Tacksam för svar big_smile

1 230 Inlägg
13 juni 2012
Emma94 skrev:
Tjenare! Var o köpte en Bmw 318 e36 här om dan, o tänkte köpa angel eyes till den. Men förstår inte riktigt skillnaden mellan vanliga angel eyes o oneblock angel eyes! Vad är skillnaden?

Undrade också över om man ska satsa på hela lyktor eller bara ringarna?

Tacksam för svar big_smile

oneblock är väl som du nämner nedan att det är hela lyktan och vanliga angeleyes är bara själva ringarna smile

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
13 juni 2012
Oneblock innebär i min värld att blinkersen är "inbyggd" med lyset inte lös som org.
Brukar för det mesta vara skitfult...
Senast redigerat av Ulf_W (13 juni 2012)

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

692 Inlägg
14 juni 2012
På e36 så är ringarna mindre på "one block". Det är mycket snyggare med angeleyes då blinkers och lykta är separat (enligt mig).

Ni får rätta mig om jag har fel med storleken på ringarna, kanske finns olika sorter.

Hemmainstruktör
641 Inlägg
17 juni 2012
Ulf_W skrev:
Oneblock innebär i min värld att blinkersen är "inbyggd" med lyset inte lös som org.

1/3 fick det rätt tongue
Org är lyktan och främre blinkers två olika delar, Oneblock = båda ihop i en del.

Ringar eller lyktor är ju upp till hur mycket pengar/arbete du vill lägga ner.
Bara ringar får man ju plocka isär lykthuset för att montera i dom, men dom är billigare.
Komplett strålkastare så byter du ut komplett enhet. Dyrare men så får du en helt ny strålkastare också om dina gamla är sletan/blästrade.
Med oneblock får du matchande blinkers också så slipper du leta efter en sådan lös också.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

Sök