Hur såg det ut efteråt då? Troligtvis har du satt dit en ny stötdämpare och fjädern bredvid igen? Och då är det inte coils, då är det bara ställbart ;D Om man ska vara finkänslig..
haha josåklart det vart så efter oxå ställer på fjädern bak och dämparen går att skruva in eller ut så kan ställa på båda där, fram sitter båda ihop
Fälgar och däck är ju en stor del av stuket, med originalfälgar och däck hade bilen varit högre men ändå troligtvis okörbar pga profilen. Så medräknat fälgar, däck, coils, camberbultar m.m. är det väl strax över 20 000 kr. Känns bra med en bil som kostade 16... Sjuk hobby man har.
Hmm, trodde det handlade om lite mindre Då kan nog inte jag sänka min blivande..
de kostar inte så mkt 5000 kr för en sport chassi sats som jag då sen varit tvungen att kapa fjädrarna på fram och bygga om så fjädrarna inte ska sitta löst osv fälgar kan man köra vad man vill de är ju var och en som bestämmer sj fick jag bytt mina org fälgar mot domhära och där kosta ju däcken hyffsat ca 6k för 4 däck
bara sänkning av bilen gör riktigt mkt. men sen får man ju välja vad för stuk man vill ha jag kör på eget och hellst så billigt som möjligt då jag redan kostat på bilen för mkt dem 4 åren och ännu inte fått på nån ny lack
de kostar inte så mkt 5000 kr för en sport chassi sats som jag då sen varit tvungen att kapa fjädrarna på fram och bygga om så fjädrarna inte ska sitta löst osv fälgar kan man köra vad man vill de är ju var och en som bestämmer sj fick jag bytt mina org fälgar mot domhära och där kosta ju däcken hyffsat ca 6k för 4 däck
bara sänkning av bilen gör riktigt mkt. men sen får man ju välja vad för stuk man vill ha jag kör på eget och hellst så billigt som möjligt då jag redan kostat på bilen för mkt dem 4 åren och ännu inte fått på nån ny lack
Hmm ok Är så sjukt sugen på att fixa i ordning en bil. Ska man köpa en bil som gått lite längre, och kanske få några tusen över till sänkning eller fälgar. Eller ska man köpa en bil som gått mindre, men inte ha råd till några tillbehör?
de kostar inte så mkt 5000 kr för en sport chassi sats som jag då sen varit tvungen att kapa fjädrarna på fram och bygga om så fjädrarna inte ska sitta löst osv fälgar kan man köra vad man vill de är ju var och en som bestämmer sj fick jag bytt mina org fälgar mot domhära och där kosta ju däcken hyffsat ca 6k för 4 däck
bara sänkning av bilen gör riktigt mkt. men sen får man ju välja vad för stuk man vill ha jag kör på eget och hellst så billigt som möjligt då jag redan kostat på bilen för mkt dem 4 åren och ännu inte fått på nån ny lack
Hmm ok Är så sjukt sugen på att fixa i ordning en bil. Ska man köpa en bil som gått lite längre, och kanske få några tusen över till sänkning eller fälgar. Eller ska man köpa en bil som gått mindre, men inte ha råd till några tillbehör?
vilken prisklass och vad för typ av bil ? om du inte redan planeratför vad du ska ha för bil komma då efter utbud på coils osv vad som finns till den bil modellen
hahaha Nu lär väl jag dumförklara mig själv. Men har inte alla bilar Coilovers i så fall? Är alla sänkningssatser ställbara, eller finns det dom som bara sänker med t.ex 40mm osv?
Volvo 740 t.ex. har ju inte coilovers i bak, där sitter fjädrarna separat från stötdämparna Även många Passat har så (min gamla t.ex.)
de kostar inte så mkt 5000 kr för en sport chassi sats som jag då sen varit tvungen att kapa fjädrarna på fram och bygga om så fjädrarna inte ska sitta löst osv fälgar kan man köra vad man vill de är ju var och en som bestämmer sj fick jag bytt mina org fälgar mot domhära och där kosta ju däcken hyffsat ca 6k för 4 däck
bara sänkning av bilen gör riktigt mkt. men sen får man ju välja vad för stuk man vill ha jag kör på eget och hellst så billigt som möjligt då jag redan kostat på bilen för mkt dem 4 åren och ännu inte fått på nån ny lack
Hmm ok Är så sjukt sugen på att fixa i ordning en bil. Ska man köpa en bil som gått lite längre, och kanske få några tusen över till sänkning eller fälgar. Eller ska man köpa en bil som gått mindre, men inte ha råd till några tillbehör?
vilken prisklass och vad för typ av bil ? om du inte redan planeratför vad du ska ha för bil komma då efter utbud på coils osv vad som finns till den bil modellen
Just nu är det 30k, man snöar det mycket i vinter så jag kan röja snö så kanske det blir 40+
Fälgar och däck är ju en stor del av stuket, med originalfälgar och däck hade bilen varit högre men ändå troligtvis okörbar pga profilen. Så medräknat fälgar, däck, coils, camberbultar m.m. är det väl strax över 20 000 kr. Känns bra med en bil som kostade 16... Sjuk hobby man har.
Jag måste bygga om mitt avgassystem då det tar i ett gäng farthinder och 'bulor' i vägarna så antagligen skrapar det satan eller så får man köra stora omvägar för att komma dit man ska lite skoj är det. Dock är det väl inga billar man kan ligga fullt flås på som man kan med en normal bil direkt.
Jag måste bygga om mitt avgassystem då det tar i ett gäng farthinder och 'bulor' i vägarna så antagligen skrapar det satan eller så får man köra stora omvägar för att komma dit man ska lite skoj är det. Dock är det väl inga billar man kan ligga fullt flås på som man kan med en normal bil direkt.
det sliter in sig med tiden:) ja hade en 740 som plocka av fjädrarna på och avgaset bara skrapa i på alla bulor:P sen va ja kanon och hade en brud som chafför sen tog det inte i längre:) så ja antog att hon inte tog de lika lugnt över guppen som jag;)
En fråga. Jag har sett på en video där MightyCarMods byter fjäderben och allt, dom sänker bilen helt enkelt. Hur svårt är det att köpa Coilovers (köpa är väl inte så svårt..) och sänka en bil? Är det något jag skulle kunna göra, som knappt mekat nånting innan?