Det är inte lågt när man kan saxa över gupp. Lågt är när du måste ta sats så att du studsar över för att inte bli hängandes
Beror helt på vilka gupp du har framför dig där jag bor har vi en del, men icke sååå farliga
ALLA gupp Åker och skrapar vid minsta ojämnheter på motorväg Brukar försöka vända om jag ser vägbulor för det går inget bra att komma över. Kan jag inte vända så får man satsa och studsa/skrapa över haha. idiotiskt? Japp. Kul? JAPP!
Det är inte lågt när man kan saxa över gupp. Lågt är när du måste ta sats så att du studsar över för att inte bli hängandes
Beror helt på vilka gupp du har framför dig där jag bor har vi en del, men icke sååå farliga
ALLA gupp Åker och skrapar vid minsta ojämnheter på motorväg Brukar försöka vända om jag ser vägbulor för det går inget bra att komma över. Kan jag inte vända så får man satsa och studsa/skrapa över haha. idiotiskt? Japp. Kul? JAPP!
Ja det tog faktiskt i på e18, vart lite förvånad själv haha men nu kör ju jag på 18" o det gör väl inte du?
Men jag håller med, man ska allt ha lite kul med bilarna
Beror helt på vilka gupp du har framför dig där jag bor har vi en del, men icke sååå farliga
ALLA gupp Åker och skrapar vid minsta ojämnheter på motorväg Brukar försöka vända om jag ser vägbulor för det går inget bra att komma över. Kan jag inte vända så får man satsa och studsa/skrapa över haha. idiotiskt? Japp. Kul? JAPP!
Ja det tog faktiskt i på e18, vart lite förvånad själv haha men nu kör ju jag på 18" o det gör väl inte du?
Men jag håller med, man ska allt ha lite kul med bilarna
Än en gång skillnad på bil och bil Jag kan knappt köra 18" och troligtvis kan du inte köra 15" pga bromsar m.m. Men det är ju inte till din fördel. Kompisen körde 18" på sin Passat kombi och det skrapade lite överallt, sen när han fick på 19" så blev bilen högre. Så större fälgar är ju inte alltid värre
ALLA gupp Åker och skrapar vid minsta ojämnheter på motorväg Brukar försöka vända om jag ser vägbulor för det går inget bra att komma över. Kan jag inte vända så får man satsa och studsa/skrapa över haha. idiotiskt? Japp. Kul? JAPP!
Ja det tog faktiskt i på e18, vart lite förvånad själv haha men nu kör ju jag på 18" o det gör väl inte du?
Men jag håller med, man ska allt ha lite kul med bilarna
Än en gång skillnad på bil och bil Jag kan knappt köra 18" och troligtvis kan du inte köra 15" pga bromsar m.m. Men det är ju inte till din fördel. Kompisen körde 18" på sin Passat kombi och det skrapade lite överallt, sen när han fick på 19" så blev bilen högre. Så större fälgar är ju inte alltid värre
Sant det, golfar ska inte ha så stora fälgar heller! funderar dock på 19" som nästa fälguppsättning, men får bli ett fortsatt frågetecken där
Lågt är det när man inte ens kan åka iväg med bilen utan sitter fast
Då behöver man ju ingen motor ens i bilen!! Hehe!!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
en bil med 22" som lägger trösklarna, eller tillochmed dörrarna, på backen, men alla har ju sin egen uppfattning. Enligt mig är din bil knappast vad jag skulle kalla låg iallafall, så du har lite att ta igen med folket med luftfjädring och egentligen inget att komma med.
Pussyvarning? Haha.
Fast det är skillnad på bil och bil.... Dom där bilarna är väl "rambyggda"? Då är det ju inget svårt att lägga trösklarna på marken när dom inte sitter ihop med bilen Vi som kör bilar där trösklarna är själva ramen på bilen så är länkarmsinfästningar osv lägre punkter och det går helt enkelt inte lägga trösklarna på marken på samma sätt.
Så det är ju betydligt mer pussy att köra en rambyggd bil med luftfjädring där det enda som gnistrar är lite plåt i själva "chassit" som du kallar "trösklar", medan underredet går hyfsat fritt under på dom.
Det är PUSSY
Edit: rätta mig gärna om jag har fel angående att det är rambilar det där. Har jag fel så är det lite coolare, men fortfarande mer pussy att köra bags än static
Varför? För att det är ingen sport att kunna lägga bilen på marken när man står still. Det är när man kör konstant idiotlågt (som t.ex. mingan77) som det är manligt på riktigt
Och han som tyckte han var så låg med sin Cheyenne har inte ram då? Det var honom jag pratade med och inte dig. Jag vet väl för fan att det är skillnad på bil och bil.. Fast det har ingen betydelse heller, vill man ha en låg bil på riktigt så skaffar man sig en sådan.
Du verkar ha fruktansvärt dålig koll på bilar själv du. Bilar med ram har ramen hänger nån decimeter under bilen, så för att lägga trösklarna på backen krävs att man bodydroppar bilen, det vill säga kapar upp golvet och höjer upp det för att sänka ner karossen över ramen. Det är lite mer än vad som krävs på en unibody, där kan du behöva höja upp något länkarmsfäste på sin höjd..
Men visst, jag kan väl dra upp några exempel på unibodys också för er som både är både för lata för att sänka en bil som har ramen under karossen och för att leta upp fakta osv.
Om du påstår att din bil med 17" eller vad det nu är för fjanterier är lägre än denna så skämmer du bara ut dig..
Tror nog fan Västernorrland har dom sämsta vägarna...Ledsnat på dessa skitvägar och tjälskott...
Så är det nån som har en Jeep Wrangler eller nåt högt : ) så får han gärna byta mot min Mercedes E klass 420 1996 ... 22t mil... låg... för Jeepar är den enda biltyp som lär vara anpassad för våra vägar... : / Ingen mening att ha låg bil här...