2736
Sök

Ni med låga bilar... ?

ohshit
1 285 Inlägg
22 juni 2012
rickylicious skrev:
Cgee skrev:
Äh.. Take it like a man and börja saxa över guppen! roll

http://www1.garaget.org/archive/141/140715/267646/267646-2649834.jpg

Det är inte lågt när man kan saxa över gupp. Lågt är när du måste ta sats så att du studsar över för att inte bli hängandes wink

Beror helt på vilka gupp du har framför dig wink där jag bor har vi en del, men icke sååå farliga roll

The löwer class.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
22 juni 2012
Cgee skrev:
rickylicious skrev:
Cgee skrev:

Det är inte lågt när man kan saxa över gupp. Lågt är när du måste ta sats så att du studsar över för att inte bli hängandes wink

Beror helt på vilka gupp du har framför dig wink där jag bor har vi en del, men icke sååå farliga roll

ALLA gupp big_smile Åker och skrapar vid minsta ojämnheter på motorväg tongue Brukar försöka vända om jag ser vägbulor för det går inget bra att komma över. Kan jag inte vända så får man satsa och studsa/skrapa över haha. idiotiskt? Japp. Kul? JAPP! big_smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

ohshit
1 285 Inlägg
22 juni 2012
rickylicious skrev:
Cgee skrev:
rickylicious skrev:

ALLA gupp big_smile Åker och skrapar vid minsta ojämnheter på motorväg tongue Brukar försöka vända om jag ser vägbulor för det går inget bra att komma över. Kan jag inte vända så får man satsa och studsa/skrapa över haha. idiotiskt? Japp. Kul? JAPP! big_smile

Ja det tog faktiskt i på e18, vart lite förvånad själv haha lol men nu kör ju jag på 18" o det gör väl inte du? wink

Men jag håller med, man ska allt ha lite kul med bilarna big_smile

The löwer class.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
22 juni 2012
Cgee skrev:
rickylicious skrev:
Cgee skrev:

Ja det tog faktiskt i på e18, vart lite förvånad själv haha lol men nu kör ju jag på 18" o det gör väl inte du? wink

Än en gång skillnad på bil och bil wink Jag kan knappt köra 18" och troligtvis kan du inte köra 15" pga bromsar m.m. big_smile Men det är ju inte till din fördel. Kompisen körde 18" på sin Passat kombi och det skrapade lite överallt, sen när han fick på 19" så blev bilen högre. Så större fälgar är ju inte alltid värre wink

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

ohshit
1 285 Inlägg
22 juni 2012
rickylicious skrev:
Cgee skrev:
rickylicious skrev:

Än en gång skillnad på bil och bil wink Jag kan knappt köra 18" och troligtvis kan du inte köra 15" pga bromsar m.m. big_smile Men det är ju inte till din fördel. Kompisen körde 18" på sin Passat kombi och det skrapade lite överallt, sen när han fick på 19" så blev bilen högre. Så större fälgar är ju inte alltid värre wink

Sant det, golfar ska inte ha så stora fälgar heller! smile funderar dock på 19" som nästa fälguppsättning, men får bli ett fortsatt frågetecken där smile

The löwer class.

Trucker
2 710 Inlägg
22 juni 2012
Dirtymike skrev:
trippelturbo skrev:
Ikea i Västerås har av nån anledning gjort stora vägbulor i deras parkeringshus, jag klarar mig med hårsmån!!

Finns ännu värre gupp än dom i Västerås. Vet ej vad gatan heter men höga som fan.

I Norrköping eller Västerås?

Fart missbrukare

1 532 Inlägg
22 juni 2012
trippelturbo skrev:
Dirtymike skrev:
trippelturbo skrev:
Ikea i Västerås har av nån anledning gjort stora vägbulor i deras parkeringshus, jag klarar mig med hårsmån!!

Finns ännu värre gupp än dom i Västerås. Vet ej vad gatan heter men höga som fan.

Västerås.

Trucker
2 710 Inlägg
22 juni 2012
Dirtymike skrev:
trippelturbo skrev:
Dirtymike skrev:

Västerås.

Nja, vettefan. Inget jag kan komma på.. hmm Vart typ?

Fart missbrukare

1 532 Inlägg
22 juni 2012
trippelturbo skrev:
Dirtymike skrev:
trippelturbo skrev:

Västerås.

Man åker från en mack mot city typ nåt park område. Med en refug mitt i o fartgupp bilar åkte på trottoaren brevid. Då en bil blev hängande.

1 532 Inlägg
22 juni 2012
trippelturbo skrev:
Dirtymike skrev:
trippelturbo skrev:

Västerås.

Suttit på hitta.se nu o "tror" det är Österleden
Senast redigerat av Dirtymike (22 juni 2012)

1 532 Inlägg
22 juni 2012
Dirtymike skrev:
trippelturbo skrev:
Dirtymike skrev:

Västerås.

Suttit på hitta.se nu o "tror" det är Österleden

Typ korsningen Österleden-Väderleksgatan vid övergångstället

Meldem
4 137 Inlägg
22 juni 2012
Trådstartare
Cgee skrev:
TouchOfRed skrev:
Cgee skrev:

Ska vi gifta oss?

haha lol

Please? :>

91 Inlägg
22 juni 2012
Nått fel med luftfjädring? Tror de blir billigare i längden att köra luft och samtidigt bra mycket bekvämare än med coils och kapade fjädrar.

https://www1.garaget.org/archive/24/23383/243113/243113-2461976.jpg

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
22 juni 2012
Quads skrev:
Nått fel med luftfjädring? Tror de blir billigare i längden att köra luft och samtidigt bra mycket bekvämare än med coils och kapade fjädrar.

http://www1.garaget.org/archive/24/2338 … 461976.jpg

hahah  så kommer johan the baggers big_smile

Pim_Pim
22 juni 2012
Lågt är det när man inte ens kan åka iväg med bilen utan sitter fast big_smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
22 juni 2012
Pim_Pim skrev:
Lågt är det när man inte ens kan åka iväg med bilen utan sitter fast big_smile

Då behöver man ju ingen motor ens i bilen!! Hehe!! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Avstängd
1 714 Inlägg
26 juni 2012
rickylicious skrev:
Emilius skrev:
en bil med 22" som lägger trösklarna, eller tillochmed dörrarna, på backen,
men alla har ju sin egen uppfattning. Enligt mig är din bil knappast vad jag skulle kalla låg iallafall,
så du har lite att ta igen med folket med luftfjädring och egentligen inget att komma med.

Pussyvarning? Haha.

Fast det är skillnad på bil och bil.... Dom där bilarna är väl "rambyggda"? Då är det ju inget svårt att lägga trösklarna på marken när dom inte sitter ihop med bilen tongue Vi som kör bilar där trösklarna är själva ramen på bilen så är länkarmsinfästningar osv lägre punkter och det går helt enkelt inte lägga trösklarna på marken på samma sätt.

Så det är ju betydligt mer pussy att köra en rambyggd bil med luftfjädring där det enda som gnistrar är lite plåt i själva "chassit" som du kallar "trösklar", medan underredet går hyfsat fritt under på dom.

Det är PUSSY wink

Edit: rätta mig gärna om jag har fel angående att det är rambilar det där. Har jag fel så är det lite coolare, men fortfarande mer pussy att köra bags än static smile

Varför? För att det är ingen sport att kunna lägga bilen på marken när man står still. Det är när man kör konstant idiotlågt (som t.ex. mingan77) som det är manligt på riktigt wink

Och han som tyckte han var så låg med sin Cheyenne har inte ram då? Det var honom jag pratade med och inte dig. Jag vet väl för fan att det är skillnad på bil och bil.. Fast det har ingen betydelse heller,
vill man ha en låg bil på riktigt så skaffar man sig en sådan.

Du verkar ha fruktansvärt dålig koll på bilar själv du.
Bilar med ram har ramen hänger nån decimeter under bilen, så för att lägga trösklarna på backen krävs att man  bodydroppar bilen, det vill säga kapar upp golvet och höjer upp det för att sänka ner karossen över ramen.
Det är lite mer än vad som krävs på en unibody, där kan du behöva höja upp något länkarmsfäste på sin höjd..

Men visst, jag kan väl dra upp några exempel på unibodys också för er som både är både för lata för att sänka en bil som har ramen under karossen och för att leta upp fakta osv.

Om du påstår att din bil med 17" eller vad det nu är för fjanterier är lägre än denna så skämmer du bara ut dig..

Senast redigerat av Emilius (26 juni 2012)

Avstängd
1 714 Inlägg
26 juni 2012
Dirtymike skrev:
Yes det är rambyggda bilar med luft bälgar.

Jag sitter nu o tittar på dropade spindlar och nya hängare o schakel till min Cheva. Räknar med att bli ca 3cm från backen med det UTAN BÄLGAR.

Wow..

Skaffa 26" och kör runt static med dörrarna i backen, sen kommer du tillbaka och gnäller på pussysarna som kör med luftfjädring roll

1 517 Inlägg
26 juni 2012
Försöker undvika  att köra där  som är vägbulor inte lätt alla gånger smile

&#9602; &#9603; &#9605; &#9606; &#9607; &#9609; 100%

30 Inlägg
26 juni 2012
Tror nog fan Västernorrland har dom sämsta vägarna...Ledsnat på dessa skitvägar och tjälskott...

Så är det nån som har en Jeep Wrangler eller nåt högt : ) så får han gärna byta mot min Mercedes E klass 420  1996  ... 22t mil... låg...  för Jeepar  är den enda biltyp som lär vara anpassad för våra vägar... : /  Ingen mening att ha låg bil här...
Senast redigerat av heas (26 juni 2012)

Sök