3304
Sök

Ni med låga bilar... ?

1 532 Inlägg
26 juni 2012
#121
Emilius skrev:
Dirtymike skrev:
Yes det är rambyggda bilar med luft bälgar.

Jag sitter nu o tittar på dropade spindlar och nya hängare o schakel till min Cheva. Räknar med att bli ca 3cm från backen med det UTAN BÄLGAR.

Wow..

Skaffa 26" och kör runt static med dörrarna i backen, sen kommer du tillbaka och gnäller på pussysarna som kör med luftfjädring roll

Jag ska inte ha stora fälgar då jag inte tycker det passar på en USA bil. Och jag kommer ha fjädringsväg kvar.


Masterworks
26 juni 2012
#122
Oxå ganska låg! cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59078/911957_haei5j.jpg

Pim_Pim
26 juni 2012
#123
Masterworks skrev:
Oxå ganska låg! cool

http://www1.garaget.org/gallery/archive … haei5j.jpg

Lägre kan du ! wink

Meldem
4 137 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
#124
Masterworks skrev:
Oxå ganska låg! cool

http://www1.garaget.org/gallery/archive … haei5j.jpg

"Ganska" .. wink


20 Inlägg
8 oktober 2012
#125
Om man kör med bags, hur bli köregenskaperna då? Blir eventuellt en Saab 9-5 från 98 snart, och vill få ner skiten lite cool står mellan coils och bags tror jag, ev hårdare sportfjädrar och kapa lite, beroende på ekonomin smile

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
8 oktober 2012
#126
LongefaN skrev:
Om man kör med bags, hur bli köregenskaperna då? Blir eventuellt en Saab 9-5 från 98 snart, och vill få ner skiten lite cool står mellan coils och bags tror jag, ev hårdare sportfjädrar och kapa lite, beroende på ekonomin smile

Ja skillnaden mellan kapade sportfjädrar och bags är väl 20-25 000 i pris så det är ju mycket pengar för lite leksaker... smile

Köregenskaperna är bra i dom bilar jag åkt. I upphöjt läge känns bilen nästan original. Mjukt och skönt att åka med.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

20 Inlägg
8 oktober 2012
#127
rickylicious skrev:
LongefaN skrev:
Om man kör med bags, hur bli köregenskaperna då? Blir eventuellt en Saab 9-5 från 98 snart, och vill få ner skiten lite cool står mellan coils och bags tror jag, ev hårdare sportfjädrar och kapa lite, beroende på ekonomin smile

Ja skillnaden mellan kapade sportfjädrar och bags är väl 20-25 000 i pris så det är ju mycket pengar för lite leksaker... smile

Köregenskaperna är bra i dom bilar jag åkt. I upphöjt läge känns bilen nästan original. Mjukt och skönt att åka med.

Jo priset är jag ju "tyvärr" medveten om... tongue Tänkte mest om man kan köra som en buse även med bags, dom blir inte "vingliga" eller kränger? smile Är inte så kunnig inom områden gällande bags ^^

1 232 Inlägg
6 november 2012
#128
får nog bli coils! te volvo 945 nån som har? hehe orka kapa, elr föressten kan ju ta bort hela fjädrarna oxå,hehe

Just livin' life - VIP Style
315 Inlägg
6 november 2012
#129
lownslow skrev:
får nog bli coils! te volvo 945 nån som har? hehe orka kapa, elr föressten kan ju ta bort hela fjädrarna oxå,hehe

Finns en anledning till att alla Golf, BMW och diverse kör på Coilovers. Du kan nämligen få coilisar som lägger bilen i bött och ändå går igenom besiktning m.m för 2-3 000kr, medans för en 740, 940 och dessa äldre RWD Volvo bilarna får du ge MINST 13-14 000 :- för coilovers runtom. Därmed, är det billigare att byta bussningar m.m efter de att bilen är körd böttsänkt.. men har man pengar, och vill göra det seriöst med komfort är de ju bara köra! smile

- Jimmy.

Just live life - VIP Style.

1 232 Inlägg
6 november 2012
#130
JM-Racing skrev:
lownslow skrev:
får nog bli coils! te volvo 945 nån som har? hehe orka kapa, elr föressten kan ju ta bort hela fjädrarna oxå,hehe

Finns en anledning till att alla Golf, BMW och diverse kör på Coilovers. Du kan nämligen få coilisar som lägger bilen i bött och ändå går igenom besiktning m.m för 2-3 000kr, medans för en 740, 940 och dessa äldre RWD Volvo bilarna får du ge MINST 13-14 000 :- för coilovers runtom. Därmed, är det billigare att byta bussningar m.m efter de att bilen är körd böttsänkt.. men har man pengar, och vill göra det seriöst med komfort är de ju bara köra! smile

- Jimmy.

jo jag hade en passat innan denna med coils det va gött, bara å snurra på plattan på fjäderbenet o sänka, men men det blir te å kapa då, det får duga. men tack ändå för det snabba svaret.

Meldem
4 137 Inlägg
6 november 2012
Trådstartare
#131
Eftersom ni väckt denna tråa lite igen. Så har jag en fråga.
När man sänker den rejält mycket, se nedanstående bild.
Då måste fjädrarna vara helt stumma, right? Vilket inte ger en så skön komfort?
(Lånar bilden från Masterworks
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59078/911957_haei5j.jpg


1 232 Inlägg
6 november 2012
#132
TouchOfRed skrev:
Eftersom ni väckt denna tråa lite igen. Så har jag en fråga.
När man sänker den rejält mycket, se nedanstående bild.
Då måste fjädrarna vara helt stumma, right? Vilket inte ger en så skön komfort?
(Lånar bilden från Masterworks
http://www1.garaget.org/gallery/archive … haei5j.jpg

beror väl på elr vad du har för fjädring har jag för mej. kapat-stumt,studsigt.
airride,luftfjädring "samma sak" elr? blir väl en viss komfort oavsett?
coils är stötigt men ändå inte som kapat man kan känna skillnaden faktiskt.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
6 november 2012
#133
TouchOfRed skrev:
Eftersom ni väckt denna tråa lite igen. Så har jag en fråga.
När man sänker den rejält mycket, se nedanstående bild.
Då måste fjädrarna vara helt stumma, right? Vilket inte ger en så skön komfort?
(Lånar bilden från Masterworks
http://www1.garaget.org/gallery/archive … haei5j.jpg

Ju lägre du vill köra -> ju hårdare "måste" bilen bli om det ska gå att köra smile Tänk dig den höjden på bilden du postade, och en mjuk fjädring... Då hade bilen smakat asfalt ännu mer än vad dom gör när man kör hård fjädring smile

Min Golf 2 är skruvad i bott och det är inte mycket komfort kvar (skulle tro att det är genomslagsgummina och däcken som gör att det är lite mjukt haha), men det får man leva med om man vill köra lågt smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Meldem
4 137 Inlägg
6 november 2012
Trådstartare
#134
lownslow skrev:
TouchOfRed skrev:
Eftersom ni väckt denna tråa lite igen. Så har jag en fråga.
När man sänker den rejält mycket, se nedanstående bild.
Då måste fjädrarna vara helt stumma, right? Vilket inte ger en så skön komfort?
(Lånar bilden från Masterworks
http://www1.garaget.org/gallery/archive … haei5j.jpg

beror väl på elr vad du har för fjädring har jag för mej. kapat-stumt,studsigt.
airride,luftfjädring "samma sak" elr? blir väl en viss komfort oavsett?
coils är stötigt men ändå inte som kapat man kan känna skillnaden faktiskt.

Jo.
Men om markfrigången är 1-2cm och fjädrarna inte är helt stumma så lär väl bilen skrapa i hela tiden eller väldigt ofta?


Just livin' life - VIP Style
315 Inlägg
6 november 2012
#135
lownslow skrev:
TouchOfRed skrev:
Eftersom ni väckt denna tråa lite igen. Så har jag en fråga.
När man sänker den rejält mycket, se nedanstående bild.
Då måste fjädrarna vara helt stumma, right? Vilket inte ger en så skön komfort?
(Lånar bilden från Masterworks
http://www1.garaget.org/gallery/archive … haei5j.jpg

beror väl på elr vad du har för fjädring har jag för mej. kapat-stumt,studsigt.
airride,luftfjädring "samma sak" elr? blir väl en viss komfort oavsett?
coils är stötigt men ändå inte som kapat man kan känna skillnaden faktiskt.

Ja, du kan väl ändå inte ha en fjädringsväg, för då slår ju balkar och allt i marken konstant? Böttsänkta coils, är stötigt men ändå bekvämare än bonnstumt. Sedan luftfjädring är nog rätt jämförbart med fjädringslöst när den ligger i botten! Min gissning bara, jag vet inte. smile

- Jimmy.

Just live life - VIP Style.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
6 november 2012
#136
lownslow skrev:
TouchOfRed skrev:
Eftersom ni väckt denna tråa lite igen. Så har jag en fråga.
När man sänker den rejält mycket, se nedanstående bild.
Då måste fjädrarna vara helt stumma, right? Vilket inte ger en så skön komfort?
(Lånar bilden från Masterworks
http://www1.garaget.org/gallery/archive … haei5j.jpg

beror väl på elr vad du har för fjädring har jag för mej. kapat-stumt,studsigt.
airride,luftfjädring "samma sak" elr? blir väl en viss komfort oavsett?
coils är stötigt men ändå inte som kapat man kan känna skillnaden faktiskt.

Jag körde kapat på min gamla 740 och det studsade och var allmänt jättevinligt att köra. Coilovers ger mycket bättre komfort samtidigt som man kan köra lägre än kapat. Luftfjädring däremot... En helt annan liga smile Kör lågt och hårt när man vill, men i högsta läget så är dom flesta kiten nästan som att åka original. Dvs väldigt mjukt och behagligt.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Meldem
4 137 Inlägg
6 november 2012
Trådstartare
#137
rickylicious skrev:
TouchOfRed skrev:
Eftersom ni väckt denna tråa lite igen. Så har jag en fråga.
När man sänker den rejält mycket, se nedanstående bild.
Då måste fjädrarna vara helt stumma, right? Vilket inte ger en så skön komfort?
(Lånar bilden från Masterworks
http://www1.garaget.org/gallery/archive … haei5j.jpg

Ju lägre du vill köra -> ju hårdare "måste" bilen bli om det ska gå att köra smile Tänk dig den höjden på bilden du postade, och en mjuk fjädring... Då hade bilen smakat asfalt ännu mer än vad dom gör när man kör hård fjädring smile

Min Golf 2 är skruvad i bott och det är inte mycket komfort kvar (skulle tro att det är genomslagsgummina och däcken som gör att det är lite mjukt haha), men det får man leva med om man vill köra lågt smile

Haha, hann skicka iväg en post innan jag läste detta.
Så ju lägre man vill ha, ju mindre komfort med andra ord? big_smile


1 232 Inlägg
6 november 2012
#138
blir te å skaffa vw å coils så får en ha volvon som semesterbil, hehe kapa e ute anser jag.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
6 november 2012
#139
TouchOfRed skrev:
rickylicious skrev:
TouchOfRed skrev:
Eftersom ni väckt denna tråa lite igen. Så har jag en fråga.
När man sänker den rejält mycket, se nedanstående bild.
Då måste fjädrarna vara helt stumma, right? Vilket inte ger en så skön komfort?
(Lånar bilden från Masterworks
http://www1.garaget.org/gallery/archive … haei5j.jpg

Ju lägre du vill köra -> ju hårdare "måste" bilen bli om det ska gå att köra smile Tänk dig den höjden på bilden du postade, och en mjuk fjädring... Då hade bilen smakat asfalt ännu mer än vad dom gör när man kör hård fjädring smile

Min Golf 2 är skruvad i bott och det är inte mycket komfort kvar (skulle tro att det är genomslagsgummina och däcken som gör att det är lite mjukt haha), men det får man leva med om man vill köra lågt smile

Haha, hann skicka iväg en post innan jag läste detta.
Så ju lägre man vill ha, ju mindre komfort med andra ord? big_smile

Ja, eller som jag själv föredrar att säga; Ju lägre man vill ha, ju mer körglädje smile Tycker det är skittråkigt när man åker i vår originalhöga Passat och man bara kör från A till B. Mycket roligare att köra låga Golfen och kryssa mellan brunslock och hål... *kärlek*

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
6 november 2012
#140
lownslow skrev:
blir te å skaffa vw å coils så får en ha volvon som semesterbil, hehe kapa e ute anser jag.

Har du inga andra alternativ så är ju kapat bättre än att köra höghus wink Living and loving the low life.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087


Sök