3059
Sök

Blinkers funkar inte, lyser endast med fast sken. Samt elhissar kass. Passat 01

32 Inlägg
22 juni 2012
Trådstartare
Hej!
Har en passat årsmodell 01 som vars blinkers har börjat bete sig lite underligt. Funkar ibland men de flesta gånger jag ska använda den så lyser den med fast sken. Nån som har nån ide på vad som kan vara fel?

Har ett annat strul oxå och det är att elhissarna slutat funka, säkringen går direkt när jag sätter in en ny. Tror inte det har något sammanhang då elhissarna inte funkat på ett bra tag. Men tänkte ta tag i det nu när värmen kommer.wink

Tack på förhand

1 335 Inlägg
22 juni 2012
Kolla spaken samt ev blinkersrelä. Blinkersrelä kan smälta ihop då de blir dåliga.

Om säkringen går så är det kortis. Kolla kablar mellan dörrar, de har en tendens att nötas lite där tongue

B5 #001

1 008 Inlägg
22 juni 2012
Riv upp golvmattan framför förarstolen, inspektera kablaget som ligger mot tröskeln, där finns matarkablarna för elhissar,c-lås etc , flera kablar som går ihop i en skarv ett par stycken skarvar, dessa skarvar brukar pga fukt ärga sönder och gå av, och vattenskador i komfortstyrdonet som sitter i den plastlåda som sitter intill på golvet.

Så kolla dessa skarvar på kablarna vid tröskeln och öppna plastlådan och kolla om/hur mycket fukt som är där i och kolla kontaktdonet till styrdonet så inga kablar är sönderärgade eller liknande.
Detta är ett mycket vanligt fel på passat.

32 Inlägg
22 juni 2012
Trådstartare
Tackar för tipsen. Återkommer när jag kollat upp tipsen jag fick.

frida89
24 juni 2012
Har typ samma problem fast en liten tvist på det hela läs mitt inlägg o se om det e ngt ni kan hjälpa mig med.

Sök