Nä din bil är för ny för att koda nycklar själv, på bilar före typ -02 går det om man har koden. Grundinställa gasspället lär ju gå nånstans i Basic Settings men fråga mig inte var.
"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Men med VAG COM utrustningen så ska man kunna koda nycklar till alla bilmodeller upp till 2012er? därför jag undra om pirat versionerna kan liknande? Lika så gasspjället går ju att grundinställa med VAG COM det vet jag via kanal 60 osv, men jag söker ju en billigare modell då jag snart ska byta bil vill jag ej lägga på mig en kostnad på 3,500kr
Det jag skrev var det jag läste i supporten på Ross-Techs hemsida. Enl den bytte dom system nånstans -02 så det är bara auktoriserade VAG som kan koda efter det.
Du kan, men tycker personligen att det är fel att köra med en sådan här VCDS-kabel. Personerna i Ross-Tech's team har lagt många timmar på mjukvaran och det är inte rätt att random dude tar pengarna för det!
Okej, Ja alltså grejen är den att jag besikta den idag och den gick igenom utan anmärkningar och nu har jag tänkt att sälja bilen och då jag inte kommer köpa en bil som är i behov av en VAG Com utrustning så känns det surt att lägga pengarna på en Vag com, Därför jag vill ha något billigare alternativ då jag tänkt köpa en extra nyckel på bildemontering och sen koda om den. VAG tar ju så sjuka priser på just lås och nyckel jobb så att lämna in den är inte ens ett alternativ!
dom gör vell som alla andra märken beställer samma nyckel som kom med bilen ny. så de behöver ju inte göra något med låsen. ända är koda nya nyckeln och radera den förlorade nyckeln