Blir att köra med min Volvo 345 DLS -81. B23A, E85, borttagen höfläkt och snart blir det VX3-kam (Om den nu är bättre än A-kammen, men är bara att prova och se).
Klart en VX3 kommer bli bättre än A! Blir nog bra knuff med lite mer duration och lyft, det är ju Volvomotorernas svaga punkt när det kommer till effekt.
Alla har så fräna vinterbilar! Den där Kapitänen tog ju priset, jag bugar inför er storhet, ädle herre
Här är mitt skit som jag köpte för att köra i vinter och förädla till sommaren!
Blir att köra med min Volvo 345 DLS -81. B23A, E85, borttagen höfläkt och snart blir det VX3-kam (Om den nu är bättre än A-kammen, men är bara att prova och se).
Klart en VX3 kommer bli bättre än A! Blir nog bra knuff med lite mer duration och lyft, det är ju Volvomotorernas svaga punkt när det kommer till effekt.
Alla har så fräna vinterbilar! Den där Kapitänen tog ju priset, jag bugar inför er storhet, ädle herre
Här är mitt skit som jag köpte för att köra i vinter och förädla till sommaren!
Jo men nu blev blir det K-kam istället. Sålde VX3an i fredags till en polare med 945a. Bytte kam åt han och VX3an var en jävla skillnad jämfört med M-kammen som sattt original:D
Det blir en Saab 99 -73 med 900 h-motor (inte för det är någon större skillnad på originalet på 99:an) från 85. Inte roligaste vinterbilen direkt men man tar sig fram.
bara 2orna är släckta bötjar bygget av vinterbil:-) w124 kombi med 250d och manuell låda och svetsdiff:-) motorn blir öveladdad med 290 grenrör och passat 170hp tdi turbo. maxad dieselpump och ic samt rn hög med extraluus;-) fint med vikt i rumpan har dom å så det driver och lång hjlbas bäddar för bus;-)
Eftersom Jeepen inte fungerat enligt förväntan krängdes den, och en ny vinterkärra införskaffades
Mercedes C220 sugdiesel med automatlåda, stabil kärra
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Jag har beställt 245/45R18 Hakka 7or till Audin Har kört Ford Explorer dom 3 senaste vintrarna Ska bli spännande och se hur Audin tar sig fram i jämförelse