panda666 skrev:
problemet är min vän att du kommer att dö direkt om du åker in i en lyktstolpe med 50km/h desutom så kommer smällen vara ännu fetare pga att du kör en tung gammal volvo utan airbag:
jag kommer att överleva tack vare att bimmern har bra grepp på vinterväglag samt airbag. Men du kanske vet mer om lyktstolpar än mig , jag har inte prövat så många än men du verkar ha redan prövat en massa;)
förresten min bmw är från 1999 och kostade mig precis 18.500,
en sista sak tänk på att vissa har flickvän/familj som åker med ibland också, man vill ju minimera riskerna med olyckor. Ingen vill riskera nått åkandes med familjen eller hur
Fast du är obildad och ganska trångsynt, min vän!
Det finns en miljard olika faktorer för ALLT! DU kan inte bara bestämma dig att man dör TVÄRT bara för du har sett en röd sierra kombi på utube i ett krocktest. Folk lever idag, folk har kört med alla möjliga bilar och vi är inte utplånade.
Man tar ingen konstig eller korkad risk om man sätter sin familj i en gammal volvo eller för den delen en bmw.
Jag håller med om att en ny bil är en ny bil, skulle gärna ha en ny bil. Men du kommenterar med en såndär otroligt missbildad uppfattning så man bara vill tjafsa "emot".
En gammel volvo är inte tyngre än din bmw(som jag inte ens sett)
Eller bmw behöver inte alls ha bättre vägegenskaper än en volvo. Din bmw kanske har en orenoverad glapp äcklig framvagn, fullagad och sne.
Kom just på att detta är en tråd för vinterbilar och inte direkt en diskussion.
Ta det för vad det är, men du har en riktigt sliskig attityd när du "argumenterar"...
Senast redigerat av werd (29 november 2012)
I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!