Tjenare, jag äger inte bilen själv, det är så att jag ska köpa den. Men det jag undrar är om det är något fel eller om det ska vara såhär;
När man lägger dig i 2an -3ans växel så "drar" inte turbon någonting nästan förens efter den passerar 3000 varv, är det något som är fel eller är det bara jag som är ute och cyklar. Jag är inte den speciellt bilkunnige killen.
BilenModell - Saab 900 SE 5D 2,0T TALL
årsmodell - 1997
Miltal (enligt transportstyrelsen) - 320522
Den är helt original
Jag vet inte riktigt vad den har för laddtryck osv det jag vet är att den liksom "kommer igång" strax efter 3000 varv. En lampa som lyser säger att framlyktan är ur funktion, framlyktan slocknar faktiskt men i någon sekund och sen försvinner varningslampan och strålkastaren fram funkar igen (skumt
![neutral](img/smilies/neutral.png)
)..
Ägaren av bilen säger att han alltid har kört den sådan och att det inte spelar någon roll om bilen är kall eller varm, det utspelar dig likadant oavsett.
Jag har inte gjort några felsökningar och det har nog inte han heller, men ägaren innan honom var en mekaniker som servade den privat och ofta, så antar att den ska vara i gott skick, men jag vet inte riktigt hur den nuvarande ägaren har kört med bilen, om han kört tufft eller gubbakörning.
TACK på förhand
mvh nicke