3770
Sök

Val av Fiddy.. Orion 250CC Fullsize eller Orion 37-YZF 155 Pro

453 Inlägg
23 augusti 2012
Norrby89 skrev:
Timjoh skrev:
Kan säga dig att delar behöver du inte oroa dig för! det finns in mängder och åter mängder. det är inte så mkt dyrare heller kanske några kronor, det mesta små skit som kedja, drev handtag, styre, osv osv är billigt. man behöver ju inte köpa original delar när det gäller sånt.

Köp dig en märkes fiddy du kommer ångra dig dagen din china börjar krångla.

Här har du massa delar  http://www.24mx.se/

Dock va det inte mycket dom hade där.. Å typ saker som en förgasare hade dom inte alls förutom under trim som kostade en bra bit över 1000 medan det går på typ en 500ing till Kina modellerna..

Jag svarade dig på detta högre upp. Och du byter aldrig en förgasare om du inte ska trimma. Så att titta på förgasare  vad dem kostar är ju onödigt. Du har alla slit delar du behöver på den sidan.

Och som busgrabb skrev att kina håller inte och är oftast skit! du kommer få skruva en hel del, och nej det är inte det roliga vanliga skruvandet, utan det är snarare massa skit som man inte ska behöva skruva på.

Hade en ten7 med vanlig sving som på en cross, oljekyl, gas dämpare osv. köpte den för 9k då va den flång ny, va en som köpt den och bara haft den i garaget. körde med denna en hel sommar varje dag hoppade stora hopp körde som fan helt enkelt! Den höll va aldrig något fel, va bara slit delar som bakdäck gummit på svingen som byttes.

Samtidigt hade jag kompisar som körde såna där orion och annat skit, gick inte 1 dag utan att det va något som krånglade, oftast el saker så den gick ojämt eller att saker trillade av/knäcktes.

Så köp ingen kina skit du kommer ångra dig!

320 Inlägg
23 augusti 2012
Trådstartare
Timjoh skrev:
Norrby89 skrev:
Timjoh skrev:
Kan säga dig att delar behöver du inte oroa dig för! det finns in mängder och åter mängder. det är inte så mkt dyrare heller kanske några kronor, det mesta små skit som kedja, drev handtag, styre, osv osv är billigt. man behöver ju inte köpa original delar när det gäller sånt.

Dock va det inte mycket dom hade där.. Å typ saker som en förgasare hade dom inte alls förutom under trim som kostade en bra bit över 1000 medan det går på typ en 500ing till Kina modellerna..

Jag svarade dig på detta högre upp. Och du byter aldrig en förgasare om du inte ska trimma. Så att titta på förgasare  vad dem kostar är ju onödigt. Du har alla slit delar du behöver på den sidan.

Och som busgrabb skrev att kina håller inte och är oftast skit! du kommer få skruva en hel del, och nej det är inte det roliga vanliga skruvandet, utan det är snarare massa skit som man inte ska behöva skruva på.

Hade en ten7 med vanlig sving som på en cross, oljekyl, gas dämpare osv. köpte den för 9k då va den flång ny, va en som köpt den och bara haft den i garaget. körde med denna en hel sommar varje dag hoppade stora hopp körde som fan helt enkelt! Den höll va aldrig något fel, va bara slit delar som bakdäck gummit på svingen som byttes.

Samtidigt hade jag kompisar som körde såna där orion och annat skit, gick inte 1 dag utan att det va något som krånglade, oftast el saker så den gick ojämt eller att saker trillade av/knäcktes.

Så köp ingen kina skit du kommer ångra dig!

joo såg det måste ha blivit något fel så att det kom upp igen..

okej men återstår att se hur allt blir då.. ska kolla runt lite efter ngn begagnad märkes fiddy eller mindre 85cc cross

1 311 Inlägg
6 september 2012
Köp fiddy! Det är skoj!

Men köp en beg märkes hoj! Mkt roligare å skönare att köra smile
Håller på med fiddy på dagarna och det är skoj!

320 Inlägg
8 september 2012
Trådstartare
Blev att jag köpte den från superbilligt.. kört ca 7-9 timmar felfritt förutom 2 skruvar som försvunnit smile

extremt rolig liten sak att köra, dock så va det en aning drygt med så pass små hjul jämfört med en fullstor cross

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 september 2012
Ett vanligt problem med diverse kinesprodukter är ju att gängorna i motorn sällan håller måttet. Gjutskägg i toppar & insug är ju inte heller ovanligt.
Men en del grejor verkar ju funka jävligt bra, verkar vara rena lotteriet?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

320 Inlägg
8 september 2012
Trådstartare
RD_87 skrev:
Ett vanligt problem med diverse kinesprodukter är ju att gängorna i motorn sällan håller måttet. Gjutskägg i toppar & insug är ju inte heller ovanligt.
Men en del grejor verkar ju funka jävligt bra, verkar vara rena lotteriet?

mjoo men som det ser ut nu så ska jag kolla ventilspelet å sen bara köra den tills motorn rasar å sen köpa någon lite bättre motor å hänga på istället..

1 311 Inlägg
9 september 2012
vad för hoj köpte du?

skruvar lossar alltid på dom. Det får man se över ofta. spec när dom är nya från fabrik.

320 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
Glansen skrev:
vad för hoj köpte du?

skruvar lossar alltid på dom. Det får man se över ofta. spec när dom är nya från fabrik.

blev denna
http://www.superbilligt.se/product/74958/

KHRacing
10 september 2012
Timjoh skrev:

Vart tror du att 99% av alla "märkesFiddy´s" är tillverkade då?

KHRacing
10 september 2012
Norrby89 skrev:
Glansen skrev:
vad för hoj köpte du?

blev denna

Bra val.
rekommenderar Biltemas 15/40 motorolja för MC /Våtkoppling.

Byt oljan som hojjen levereras med, utan att starta upp den först.

rengör tanken, bränslefiltret, se över skruvarna (alla, locktite)  starta hojen i 1-2 min.,. byt oljan igen,  starta den igen & kör lugnt genom växlarna så du ser att allt funkar, i 10-15min.. byt olja igen... varmkör  & sedan e det bara å gas.

320 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
KHRacing skrev:
Norrby89 skrev:
Glansen skrev:
vad för hoj köpte du?

blev denna

Bra val.
rekommenderar Biltemas 15/40 motorolja för MC /Våtkoppling.

Byt oljan som hojjen levereras med, utan att starta upp den först.

rengör tanken, bränslefiltret, se över skruvarna (alla, locktite)  starta hojen i 1-2 min.,. byt oljan igen,  starta den igen & kör lugnt genom växlarna så du ser att allt funkar, i 10-15min.. byt olja igen... varmkör  & sedan e det bara å gas.

har som sagt redan kört ca 7-9 timmar.. just nu så ska jag bara små köra lite i veckan och sen ska jag hitta tid å kolla ventilspelet

1 311 Inlägg
10 september 2012
Norrby89 skrev:
Glansen skrev:
vad för hoj köpte du?

blev denna

okej tongue

Ja den funkar bra som första hoj smile

453 Inlägg
10 september 2012
KHRacing skrev:
Timjoh skrev:

Fullt medveten om att pitpro och ten7 tillverkas i kina. Men det är i helt andra fabriker än dom billigare märkena.

Och har man lite koll och erfarenhet så vet man att icke märkes fiddys är sämre.

KHRacing
10 september 2012
Timjoh skrev:
KHRacing skrev:
Timjoh skrev:

Fullt medveten om att pitpro och ten7 tillverkas i kina. Men det är i helt andra fabriker än dom billigare märkena.

Och har man lite koll och erfarenhet så vet man att icke märkes fiddys är sämre.

Enda märkesfiddy som finns är Two broters med kinamotor eller en äkta honda, resten är kinaskit. & har man lite koll som du skriver så fint i ditt försökt atyt få mig att se ut som att jag inget vet ang detta ämne.. så vet man okså att det görs i samma fabriker.

Ex styrkronan gjuts av skit alu-legeringar sopm består av allt i alu du kan tänka dig som blandas i en "gjutkittel".

453 Inlägg
10 september 2012
Dom tillverkas inte i samma fabriker.. ska försöka hitta länken jag hittade det på.

Och anledningen är att jag inte tog upp honda och Two brothers är att det är totalt utanför hans pris nivå.

Och ten7 pitpro osv räknas som märkes fiddy jämfört med andra billigare märken.

Sök