Hejsan!
Köpte nydligen en Volvo 850 GLT -94, va en tjej troligtvis med rykande färskt körkort som backade in i förarsidans dörr på min bil, försökte smita men hade som tur var vittnen som sett henne som lämna deras uppgifter såväl som hennes reg nummer. Fick tag på ägaren, anmälde och det löste sig.
Åkte förbi Rejmes i Norrköping, även om dom är dyra är det ju ändå försäkrings ärende och det går på hennes försäkring så jag klagar inte.
Fick svar idag från Rejmes att försäkrings bolaget vill lösa in min bil som jag knappt haft i 2 månader. Inte världens vakraste men går bra, bra koppling & låda, lite iordning gjord med toning, halvsats avgasrör från JT med mera.
Mina frågor är därför följande då jag inte tidigare varit med om liknande, och vill givetvis få ut max utav situationen:
*Vad går försäkrings bolag på när dom löser in bilar? har jag som ägare något alls att säga till om? Vill ju inte åka runt med en stor buckla i framdörren som dessutom längre inte är tät (läcker in vatten vid regn, och låter för jävligt när man åker motorväg), har inga direkta resurser till att ordna med allt själv heller med att byta dörr osv även om jag får pengar.
*Kan givetvis tänka mig en annan bil, detta är min 3e 850 GLT sedan jag fick körkort för nästan 2 år sedan nu, kan säkert hitta något bra om man skulle få ut ca femton tusen om det nu är möjligt? betalade ju ändå 12500kr för bilen, bytte bara för ynka veckor sedan bromsbelägg med mera. Tänkt på Saab 9000 dom ser ju bra ut för priset man ger, går dessutom att bygga bra ljud i, och går att trimma lite lätt billigt. Kommer givetvis kolla andra modeller också men tror inte det blir en 4e 850!
*Hur pass givmilda är försäkrings bolag när dom löser ut bilar? Måste man vara på dom till 100%, tjata och ha sig eller brukar dom vara lite mer givmilda om man ger ett rimligt pris såsom 15000kr i detta fall vilket är det jag lagt ut för inköp & nydligen bytta reservdelar?
Om någon varit med om detta på sistone skriv gärna
all hjälp är välkommen, kommer åka förbi Rejmes idag "Fredag" och visa upp bilen "igen" för att ta kort på helheten, den är ju fin för att vara så gammal innuti & utanpå, lite klarlack släp och några rispor på vänster skärm annars ganska perfekt, fri från rost osv.
MvH