Som sagt garanterat inte rätt gjort när turbons bytt kan bli runt 1liter olja i intercoolern bara så plocks ner alla tryckrör mm och gör rent sen kör bilen hårt så den blir varm så all resterande olja försvinner har jobbat på Saab så bytt ett par turbo å de finns anledning till att de kostar ca 12 tusen å bytta
Vill bara tillägga att även om IC/rör/slangar görs rent kan den ryka blått ändå sedan. Vanligt på dessa är att turbon haverera såpass att axeln går av, hittar man då en liter i IC:n kan man vara säkert på att det har åkt ut en liter åt andra hållet oxo och runnit in i kat och första dämparen. Kan ryka i månader.... Förvissar man sig åt att den inte konsumerar olja med den nya turbon = det är gammal olja kan det hjälpa till att få lite värme i avgassystemet = kör som en biltjuv en längre tid så förångas oljan snabbare.
Vill bara tillägga att även om IC/rör/slangar görs rent kan den ryka blått ändå sedan. Vanligt på dessa är att turbon haverera såpass att axeln går av, hittar man då en liter i IC:n kan man vara säkert på att det har åkt ut en liter åt andra hållet oxo och runnit in i kat och första dämparen. Kan ryka i månader.... Förvissar man sig åt att den inte konsumerar olja med den nya turbon = det är gammal olja kan det hjälpa till att få lite värme i avgassystemet = kör som en biltjuv en längre tid så förångas oljan snabbare.
glömde de skriva att de kan gå åt de hållet med -.- men som sagt bara gasa