Så nu är buren klar och monterad ! blev nöjd med resultatet av den
Väntar dock fortfarande på att bältena ska komma så jag kan hänga i de me.
Precis när den var nylackad. blev "bmw alpine vit 2"
Så blev det tillslut då
den sitter fast med stora bultar genom golvet och hjulhusen.
Det som står på tur nu är att göra i ordning Do luck fronten som kom nu i veckan. Bytte bort orginalfronten mot en Do luck som behöver en del jobb. Det blir en del ny glasfiber som ska gjutas för att förstärka upp och laga dom ställen som är trasiga samt spacklas och slipas och på med ny lack. Men först och främst ska det kapas och filas för att passformen ska bli bra som man alltid får göra med glasfiber prylar
Gjorde lika dant med Rs fronten som jag hade på golfen innan så vet ju hur jag ska gå tillväga så det ska nog inte bli några problem
så ser den ut, så med lite jobb så kan den bli bra.
Skicket på undersidan visar ju tydligt att den har vart ute och åkt förr
Hela den delen är bortkapad nu för såg ingen annledning att ha så mycket överflödigt som ändå inte gör någon nytta och kommer även att förstärka på nedkanten med glasfiber så att det kommer hålla ändå
kapa lite , provmontera ,kapa lite till, provmontera , kapa igen och provmontera . bara hålla på så tills det passar perfekt överallt innan jag ger mej på och plastar på dom ställen det behövs . Sen är det bara att montera och finjustera igen innan slipning och lack