2273
Sök

Ljusomkopplare från volvo 850 på volvo 240.

162 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
Någon som vet hur man kopplar för att det ska funka?

Har härjat med de nu i ett par timmar utan att få det att funka perfekt.

Har sett någon som lyckats koppla in de men hittar inte den sidan längre..

Stölle
199 Inlägg
23 september 2012
Fattar jag trögt, lr varför vill du ha ett ljusvred från en 850 i en 240 ?
Eller har du bytt hela panelen ?
I vilket fall, googla fram elschema för båda bilarna o kika så ger det sig ganska snabbt hur det ska kopplas.

Jag anar ugglor som får kläder.

162 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
Dj_Albert skrev:
Fattar jag trögt, lr varför vill du ha ett ljusvred från en 850 i en 240 ?
Eller har du bytt hela panelen ?
I vilket fall, googla fram elschema för båda bilarna o kika så ger det sig ganska snabbt hur det ska kopplas.

Precis har byggt en egen panel och 850ins e snyggare än 240ins tongue

Har elschema för båda och har klurat på de i flera timmar och provat att koppla på olika sätt tills tålamodet tog slut då jag aldrig kunde få alla lampor å lysa som de skulle vid rätt tillfälle...

Stölle
199 Inlägg
23 september 2012
Okej, då va ja inte helt dum i huvudet iaf.. har en komis som byggde V70 panel i sin 740 cab men där byggade han en reläkopplad historia, så med hjälp av 3 st reläer fick han samma funktion/er som i 740ins originalvred, men med V70ins vred. Kan höra med honom om han har kopplingschema kvar. Visst, är ju inte exakt samma men det är ju inte jättestor skillnad på 850/V70 o 240/740 beroende på årsmodeller.

Jag anar ugglor som får kläder.

162 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
Dj_Albert skrev:
Okej, då va ja inte helt dum i huvudet iaf.. har en komis som byggde V70 panel i sin 740 cab men där byggade han en reläkopplad historia, så med hjälp av 3 st reläer fick han samma funktion/er som i 740ins originalvred, men med V70ins vred. Kan höra med honom om han har kopplingschema kvar. Visst, är ju inte exakt samma men det är ju inte jättestor skillnad på 850/V70 o 240/740 beroende på årsmodeller.

Okej gör gärna de skulle vara kanon om man hade ett schema å bygga efter smile Nä de borde inte skilja så hemskt mkt mellan dom, om jag har tur tongue

Sök