2526
Sök

Rover 416 1998 handbroms

svart taxi
22 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
Tjena, har vart o köpt mig en rover till tjejen *SÄMSTA SKITEN JAG TAGIT I!* bytte bromsar fram på bilen med alla 4a glidbultar som satt fast. Gick lagom smärtfritt o fixa, sen skulle jag byta beläggen samt skivor i bak, sakt och gjort så är det bytt. Men nu till min fråga handbromsen får jag inte att funka riktigt, det blir knappt ngn bromsverkan alls spelar ingen roll hur jag spänner skiten inne i bilen.. är det ngn som har förslag på hur jag löser det på bromsoken i bak? Börjar bli lite panik nu när besiktningen närmar sig!

Jag tror jag är lite kär i TYSKT i alla fall låga o gooa VW bilar ;)

...has left the building...
4 474 Inlägg
7 oktober 2012
Har handbromsen separat belägg på bilen? Om svaret är nej så är nästa fråga: Skruvade du verkligen tillbaka oken bak? Pressar man in de så brukar man sabba hanbromsfunktionen i oken...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

svart taxi
22 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
Nej det var skruvok. Jag skruvade in oket fullt och det gick lätt o fint,

Dock så när jag spänner i fram i cupen så går vajrarna inte jämt dragna, utan den ena drar mer.

Det finns inga skruvar som man ändrar det på så som en del saabar har om du förstår hur jag menar?

Jag tror jag är lite kär i TYSKT i alla fall låga o gooa VW bilar ;)

...has left the building...
4 474 Inlägg
7 oktober 2012
Har du 1 eller 2 vajrar vid spaken? Är det 2 kan det vara ena vajern som är på G. Är det bara en får man kolla hur "sekundär vajern" som går mellan oken ser ut...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök